Logo DAV
Logo OEAV
Logo AVS
Try Pro 30 days for free Community
Choose a language
Start Routes Nutzkaser > Toter Mann > Soleleitungsweg > Nutzkaser
Plan a route here Copy route
Hiking trail

Nutzkaser > Toter Mann > Soleleitungsweg > Nutzkaser

· 2 reviews · Hiking trail · Berchtesgadener Land
Profile picture of Wolf Klepzig
Responsible for this content
Wolf Klepzig
  • Ausgangspunkt Gasthof und Hotel Nutzkaser
    Ausgangspunkt Gasthof und Hotel Nutzkaser
    Photo: kle, Community
Map / Nutzkaser > Toter Mann > Soleleitungsweg > Nutzkaser
m 1400 1300 1200 1100 1000 900 800 12 10 8 6 4 2 km
Distance 12.3 km
4:00 h
559 m
559 m
1,385 m
903 m
Rundwanderung vom Parkplatz am Hotel und Gasthof Nutzkaser zum Toten Mann, über die Berggasthöfe Söldenköpfl sowie Gerstreit und den Soleleitungsweg zurück zum Ausgangspunkt. (GPS-Aufzeichnung)
Highest point
1,385 m
Lowest point
903 m
Best time of year
Jan
Feb
Mar
Apr
May
Jun
Jul
Aug
Sep
Oct
Nov
Dec

Track types

Show elevation profile

Start

Coordinates:
DD
47.621851, 12.897860
DMS
47°37'18.7"N 12°53'52.3"E
UTM
33T 342050 5276412
w3w 
///pasties.capsize.wicks
Show on Map

Turn-by-turn directions

Kurze Routenbeschreibung mit Anfahrt und Parkmöglichkeiten (Routenplanereingaben als Koordinaten), sowie Hyperlink zur gpx-Datei mit Höhenwerten und Wegpunkten mit Informationen in

http://www.wolf-klepzig.de/hp/wandg/Nutzkaser-ToterMann-Soleleitweg-Nutzkaser.pdf

Note


all notes on protected areas

Getting there

Von der B 305 zwischen Ramsau und Unterjettenberg abbiegen Richtung (Hoch-) ­ Schwarzeck

Parking

Parkplatz vor Nutzkaser

Coordinates

DD
47.621851, 12.897860
DMS
47°37'18.7"N 12°53'52.3"E
UTM
33T 342050 5276412
w3w 
///pasties.capsize.wicks
Show on Map
Arrival by train, car, foot or bike

Book recommendations for this region:

Show more

Recommended maps for this region:

Show more

Questions and answers

Ask the first question

Would you like to the ask the author a question?


Rating

3.5
(2)
Profile picture of Julia Weigelt
Julia Weigelt
July 11, 2011 · Community
Für diese Wanderung haben wir uns entschieden, weil sie für uns praktischerweise an unserem Hotel (Nutzkaser) los ging. Man kann aber auch gut an der Schwarzecker Str. auf dem Parkplatz vor dem Gasthof parken. Wir fanden diese Tour nicht so spannend. Zum Toten Mann gehts erst mal nur steil bergauf. Oben haben uns ein paar Schafe erwartet. Der Abstieg Richtung Söldenköpfl ist steinig und mühsam. Ab dem Soleleitungsweg entspannter, leider hatten wir wetterbedingt keine gute Aussicht. Wir haben hierfür 3,5 Stunden gebraucht.
Show more
When did you do this route? June 26, 2011

Photos from others


Reviews
Distance
12.3 km
Duration
4:00 h
Ascent
559 m
Descent
559 m
Highest point
1,385 m
Lowest point
903 m
Circular route Refreshment stops available Family-friendly

Statistics

  • My Map
  • Content
  • Show images Hide images
Features
2D 3D
Maps and trails
Distance  km
Duration : h
Ascent  m
Descent  m
Highest point  m
Lowest point  m
Push the arrows to change the view