Start Routes Ebike Rundtour Bad Ischl /Blaa Alm / Bad Aussee / Hallstätter See Bad Ischl am 25. August 2021 um 10:00
Plan a route here Copy route
Mountainbiking recommended route

Mountainbiking · Bad Ischl
Profile picture of Erika Handke
Responsible for this content
Erika Handke
  • Photo: Handke Erika, Community
m 900 800 700 600 500 400 60 50 40 30 20 10 km
wunderschöne Rundtour , 7 Std unterwegs
Distance 63.8 km
811 m
804 m
492 m
Einkehrmöglichkeit Rettenbachmühle, Rettenbachalm, Blaa Alm, Jagdhof, Meislinger, Restaurant Berndl, Sportstüberl, Pizzeria, Schutzhütte Koppental, Koppenrast, Koppenwinkelalm, Gasthof Höllwirt, Pizzeria-Kegelbahn und Seeraunzn
Difficulty

Unknown
44.2 km
Show elevation profile

Rettenbachalm und Reiterndorf Rosenkranzgasse (496 m)
Coordinates:
DD
DMS
33T 397808 5284651
///pelicans.banters.refuting
Show on Map

Turn-by-turn directions

Salzkammergut Trail alpin - Rettenbach - Fürst Gagarin Gedenktafel - Hinterstein - Wanderweg 220 - Wanderweg 211 - Wanderweg 226 - Wanderweg 222 - Wurzerhütte - Oberösterreich - Steiermark - Rettenbachwald - Europäischer Fernwanderweg E4, Österreich (Bad Ischl/Liezen) - Nordalpenweg 01 - Wiesenweg Altaussee - Blaa Alm - Wanderweg 201 - Geiger Alm - Augstbach - Hinter-Posern - Via Salis - Altaussee - Wanderweg 254 - Dreifaltigkeitssäule - Weg um den See - Altausseer Traun - Gallia-Residenzen - Puchen - Bad Aussee - Ruine Pflindsberg - Via Artis - Bad Aussee - Im Graben - Wald - Praunfalk - Traun - Bad Aussee - Kurpark - Erzherzog Johann Denkmal - Schwabenwald - Vereinigte Traun - Evang. Pfarrkirche A.B. Jesus-Kirche - Eselsbach - Unterkainisch - Kainischtraun - Koppental Wanderweg - Koppentraun - Planerwald - Koppenwinkllack'n - Obertraun - Ostuferwanderweg - Feriendorf Obertraun - Schloss Grub - Panoramablick auf Hallstatt - Hallstätter See

Note

all notes on protected areas

Public transport

Bahnhöfe Bad Aussee, Obertraun Koppenbrüllerhöhle, Obertraun Dachsteinhöhlen, Hallstatt und Obersee Haltestellen Reiterndorf Rosenkranzgasse, Rettenbach Abzw Hinterstein, Losermaut Schiarena, Altaussee - Scheiben, Altaussee Moos, Altaussee Donisbrücke, Altaussee Zentrum, Altaussee Kurhaus, Altaussee Scheichelmühle, Altaussee Wimm, Bad Aussee Puchen, Bad Aussee Solestube, Bad Aussee Neue Mittelschule, Bad Aussee Plaisirgasse, Bad Aussee Hürschweg, Bad Aussee Praunfalkgasse, Bad Aussee Postamt, Bad Aussee Beckbrücke, Bad Aussee Bundesschulzentrum, Bad Aussee Bahnhof, Obertraun Koppenrast, Obertraun Gemeindeamt, Obertraun Abzw Bahnhof Dachsteinhöhlen und Obertraun Feriendorf

Parking

Rettenbachalm, P5, P4, P3, P2, Loser Parkplatz 1, Parkplatz Scheichlmühle, Seevilla, Ischler Straße Parkplatz, Unimarkt und Altausseer Straße

Coordinates

DD
DMS
33T 397808 5284651
///pelicans.banters.refuting
Show on Map
Arrival by train, car, foot or bike

Book recommendations for this region:

Show more

Recommended maps for this region:

Questions and answers

Question from Richard Gölles · July 25, 2022 · Community
Hallo, schaut wunderschön aus. Ist die Tour auch mit einem Trekkingbike zu bewältigen, oder ist ein Mountainbike nötig?
Answered by Christopher Unterberger · July 25, 2022 · Salzkammergut
Lieber Richard, die Blaa Alm Runde zählt zu unserem MTB Streckennetz und ist in der MTB Kategorie Rot. Daher ist ein MTB dringend empfohlen. Bitte beachten, das Rettenbachtal ist gesperrt und muss über Raschberg, Grabenbach weitläufig umfahren werden. DIe Umleitung findest du ebenfalls auf Outdooractive. LG TVB Inneres Salzkammergut

Rating

Write your first review

Help others by being the first to add a review.

Photos from others

Descent  m
Highest point  m
Lowest point  m