Auf dem Weg zur Barre des Écrins

Die Welt von Pro auf alpenvereinaktiv.com

Mit hochwertigen Karten und offline-Speicherung ist alpenvereinaktiv.com der perfekte Begleiter für deine Bergabenteuer
alpenvereinaktiv.com is a route portal that uses a high quality tech and the latest map technology to facilitate great experiences in the mountains. In order to maintain and further improve this standard, we have introduced the subscription model with Basic, Pro and Pro +. You can find the information on this page. / Important advice: Member of the AVS, DAV or ÖAV? Request your Pro voucher for Alpine Club members and also receive all digital Alpine Club maps or Pro+ at a special price.
Basic
  • Orientation: Plan, save, print & navigate routes
  • Participation: Rate & comment on routes, huts & lodgings
  • Saving: Download the route's GPX data for use with the outdoor navigation system
für AV-Mitglieder inklusive der AV-Karte
  • All Basic features
  • Topo maps and special activity network: IGN, swisstopo and OS topo maps plus official trail networks for over 30 activities including hiking, cycling and winter sports
  • Focus: Ad-free access
  • Offline Saving: Access to your routes and maps, even when there is no Internet
10 € im Jahr sparen als AV-Mitglied
Pro+
  • All Basic features
  • All Pro features
  • Expert-level maps with official details: Alpine Clubs (ÖAV, DAV), KOMPASS, ADFC
  • Present: Embed routes, lists and other content on websites and blogs
  • 3D planning: use the interactive 3D model to get a bird's-eye view of the route
  Basic
€0.00 per month
€2.50 per month*
Pro+
€5.00 per month*
Discover and plan using your PC and App
Search, find and save routes by location, activity and level of difficulty
Plan, save and print your own routes
Rate, comment on and add photos of routes and locations
Download the GPX data of routes
Navigation function with speech output built into the app
Up-to-date information about the condition of the tracks, dangers and closures
Up-to-date avalanche reports with warning levels
Information showing terrain steepness
Ad-free access
Access your maps and routes in the app, even when there is no Internet
Offline navigation with speech output built into the app
Compile and sort your routes and destinations
Mark favorites on the map using "MyMap"
Create virtual flights along your own routes on the 3D map
Trail networks for over 30 activities including hiking, mountaineering, biking, winter sports and many more
Skyline Augmented Reality: Discover peaks and places
Preview all routes with interactive 3D flight animation
Embed routes, lists and other content into websites and blogs without links
Detailed outdoor maps
Global outdoor map from OpenStreetMap for summer & winter use
The uniquely prepared Outdooractive map with terrain and altitude information as well as marked highlights and places of interest
Satellite imagery
Digitized official topo maps
Official topo maps for Switzerland (Swisstopo)
Official topo maps for France (IGN)
Official topo maps for Great Britain (OS)
Official Alpine clubs maps (ÖAV, DAV)
Premium maps from KOMPASS
The official ADFC-BVA Bike Map
Further benefits
Discounts of up to 30% from our partners
1% for the Planet
Certified Premium Routes from KOMPASS, Schall Verlag and the ADAC travel guides

*The contract period for Pro and Pro+ is 12 months each and can be terminated annually. The costs are €29.99 (Pro) and €59.99 (Pro+) per year.

Was gibt es Neues?

Seit Anfang Dezember 2018 gibt es bei alpenvereinaktiv.com eine neue App sowie ein Abomodell - Was ändert sich dabei für die Nutzerinnen und Nutzer von alpenvereinaktiv.com? Die drei wichtigsten Punkte sind:

• Das Tourenportal und die neue App sind weiterhin kostenlos nutzbar. Tourenbeschreibungen und Tourenplaner sind kostenfrei, ebenso die Synchronisation mit der App und die Darstellung der Informationen auf der App,
  • Einige Funktionen wie die Offline-Speicherung von Karten und Touren oder die Nutzung der präzisen Alpenvereinskarten werden in Zukunft nur noch mit Pro und Pro+ verfügbar sein.
  • Die Funktionalitäten von Pro und Pro+ können in Form eines sich jährlich verlängernden Abos (siehe oben) oder in Form von Monats- und Jahresgutscheinen erworben werden.
  • Mitglieder der Alpenvereine erhalten spezielle Vorteile für Pro und Pro+.

Deine Vorteile als AV-Mitglied

• Mit der jährlichen Alpenvereinsmitgliedschaft (DAV, ÖAV, AVS) bekommst du bereits mit dem Pro-Abo die Alpenvereinskarten digital. Und zwar sowohl auf der App als auch im Online-Portal. Das Pro+ Abo kostet für AV-Mitglieder € 49,99 anstatt € 59,99 (also um € 10,- vergünstigt). Personen die keine AV-Mitgliedschaft haben brauchen ein Pro+ Abo um die AV-Karte nutzen zu können.
  • Mit deiner Mitgliedsnummer erhältst du deinen persönlichen Gutschein für Pro und Pro+, und zwar hier. Mit diesem Gutschein kannst du dann die Mitgliedervorteile beim Kauf einlösen. Also zuerst Gutschein holen und dann Abo kaufen.
  • WICHTIG: der Mitgliedervorteil kann nur hier über die Webseite alpenvereinaktiv.com und nicht über einen in-App-Kauf eingelöst werden. Deshalb gilt für Alpenvereinsmitglieder: Pro und Pro+ Abo unbedingt über die Webseite und nicht in der App kaufen.
Hochwertige Karten – für App und Online-Portal

Das Herzstück unseres Tourenportals sind qualitativ hochwertige Kartenprodukte und die Möglichkeit, diese in der App offline zu speichern. Da dies mit Kosten verbunden ist, unterscheiden sich die Abo-Stufen Basic, Pro und Pro+ vor allem in drei Punkten: Kartenprodukte, Kartenzusatzebenen, Offline-Speicherung. Hier ist ein Überblick, was in welcher Abo-Stufe enthalten ist:

Basic:

• OpenStreetMap (Vektorkarte) mit einer optischen Verbesserung durch Outdooractive
  • Zusatzebene: Hinweise & Sperrungen
  • Zusatzlayer: Hangneigung Basic für die Ostalpen
  • Unbegrenzt Touren planen und speichern
  • Touren- und Hüttenbeschreibungen sowie Karten ausdrucken
  • Automatische Synchronisation zwischen Online-Portal und App: Plane deine Tour bequem am Computer und nutze unterwegs dein Smartphone.
  • Keine Offline-Speicherung in der App möglich

Zusätzlich bei Pro:

• Alpenvereinskarten der Ostalpen (Rasterkarte Sommer): nur für Alpenvereinsmitglieder schon bei Pro mit dabei.
  • Outdooractive Karte (Vektorkarte): Genaue Karte für den Alpenraum, die auf offiziellen Geodaten von Deutschland, Österreich, Schweiz und Norditalien basiert und ständig weiterentwickelt wird.
  • Satellitenkarten: Luftbilder mit zugrundeliegenden Höhenmodellsdaten entweder der OpenStreetMap oder der Outdooractive.
  • Topografische Landeskarten (Rasterkarten) folgender Länder: Österreich, Deutschland, Schweiz (Swisstopo), Frankreich (IGN), Spanien, Norwegen, Finnland, Dänemark, Niederlande, Neuseeland, USA (Utah)
  • 3D Video entlang des Tourenverlaufes von eigenen veröffentlichten Touren kann erstellt werden
  • Zusatzebene: Hangneigungen
  • Signaturen für Wandern, Radfahren und Wintersport. (Mountainbike kommt in einer überarbeiteten Version wieder zum Sommer 2020)
  • Offline-Speicherung von Karten, Touren und Hütten in der App

Zusätzlich bei Pro+:

• Alpenvereinskarten der Ostalpen (Rasterkarte Sommer): für alle, die nicht Mitglied bei den alpinen Vereinen ÖAV, DAV oder AVS sind.
  • Kompass Topo- und Wanderkarte (Rasterkarten) für viele Regionen Europas wie z.B. Alpenraum, Korsika, Mallorca etc.
  • Erweiterung der Outdooractive Karte mit amtliche Kartendaten für Frankreich
  • 3D Flug entlang von allen veröffentlichten Touren

Mit den Karten auf alpenvereinaktiv.com erhältst du also Zugriff auf viele hochwertige Karten und das weltweit. Du machst eine Hochtour in Österreich, eine Skitour in Norwegen oder eine Mountainbike-Tour in Deutschland? Unser Tourenportal unterstützt dich dabei!

Offline-Speicherung

Vielerorts ist der Empfang mobiler Daten schlecht oder die Roaming-Gebühren sind hoch. Mit Pro/Pro+ und unserer App kannst du alle relevanten Inhalte leicht für den Offline-Gebrauch am Smartphone speichern:

• Offline-Speicherung von Karten, „fremden“ Tourenbeschreibungen, eigenen Tourenplanungen und Hüttendaten.
  • Moderne Vektorkarten benötigen weniger Speicherplatz und können somit schneller heruntergeladen werden.
  • Es können mehrere Kartenprodukte und Zusatzebene zur selben Region gespeichert werden. Die Vorteile aller Systeme, wie z.B. moderne Outdooractive-Vektorkarte und klassische Alpenvereinskarte, können somit gleichzeitig genutzt werden.

Karten und Inhalte persönlich anpassen

Alle Skitourenmöglichkeiten um einen Hüttenstützpunkt übersichtlich in Listen sortieren oder alle Freeride-Varianten gleichzeitig auf der Karte im Blick haben? Pro/Pro+ machts möglich:

• Unbegrenzt eigene Listen anlegen und somit mehr Struktur in Tourenplanungen bringen.
  • „Meine Karte“ ermöglicht die Anzeige mehrerer GPS-Tracks und POIs gleichzeitig auf der Karte. Damit können z.B. Tourenvarianten leichter im Überblick behalten werden.
Photo: Roland Aufschnaiter

Keine Werbung

Tourenplanung ganz ohne Werbung? - In Pro und Pro+ wird die Werbung abgeschaltet.

Du kannst deine nächste Tour jetzt ohne Werbebanner oder Anzeigen planen – egal ob im Web oder mobil.

Photo: Wolfgang Warmuth

Wir bleiben am Ball und entwickeln uns weiter

alpenvereinaktiv.com hat den Anspruch ein hochwertiges Tourenportal von Bergsteigern für Bergsteiger zu sein. Damit wir diesem Anspruch jetzt und zukünftig gerecht werden können, bleiben wir nicht auf der Stelle stehen, sondern entwickeln uns stetig weiter. Eure Beiträge aus dem Abo-Modell fließen daher gänzlich in die Erhaltung und Weiterentwicklung von alpenvereinaktiv.com ein. Es steht euch also eine spannende Zukunft mit dem Tourenportal der Alpenvereine bevor!

Viel Spaß beim Benutzen von alpenvereinaktiv.com und bei euren Touren in den Bergen dieser Welt, egal ob als freier Nutzer oder als Abonnent von Pro/Pro+!

Become part of the Community

"I mainly use the Route Planner, and thanks to the various maps (OSM, satellite, topographic mapa) and layers, you can get a good picture of the upcoming trip, especially in terms of altitude, distances and alternatives".

Erika, blogger for ulligunde.com and a Pro user

"I love the huge choice of trips, including those in lesser-known places. I like to share my routes with other users and despite being a slightly older user, I found after a little practice that using the platform is really good fun".

Olaf, hiking guide and a Pro user

"As a tour guide and ultra marathon runner, I love this platform and would always recommend it for route planning and tips. With any recommendation it is important to me that it be completely authentic".

Carsten, tour guide and a Pro+ User

Any questions? We have the answers.

You automatically enter into a trial month when you first sign up for your Pro or Pro+ subscription.

You may cancel your subscription at any point within the first 30 days free of charge and all functions and features will remain available to you until the end of the trial month. The trial month will then conclude without any charge.

If you do not cancel your subscription within the 30-day trial month, the cost of the selected subscription will be automatically charged using the payment method you specified when you signed up.

You can buy the Pro and Pro+ subscription, Premium tours and Premium tour books as well as the gift voucher for Pro or Pro+ with the payment methods stored in your Outdooractive account. You can find them after registration on our website under "My Page" ⇒ "Settings" ⇒ "Payments and Subscriptions".

If it's your first time making a purchase, your payment method will be added to your account. On the website, you can purchase all of the content described above using the following payment methods:

• Credit Card
    While submitting an order, the user also supplies the provider with credit card information.
    After the user’s legitimization as the rightful card holder, the provider (immediately after the order) requests the execution of the payment transaction by the credit card company. The transaction will be automatically carried out by the credit card company and charge the user’s credit card.
  • PayPal
    If you choose to use PayPal as a payment method, the invoice amount is paid via the online payment provider PayPal. The user will be redirected to the PayPal website: www.paypal.com.
    The user needs to be registered at PayPal or, if necessary, get registered for the first time. After the login data are legitimized by PayPal, the payment instructions need to be confirmed with the provider. The payment to the provider takes place immediately after the user’s confirmation via his / her PayPal account. PayPal’s terms of use (PayPal Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. are applied as amended. You can find them here: www.paypal.com.
  • Voucher
    Provided the user is in possession of a voucher, the payment can be carried out by entering the voucher code in the field provided for this purpose.

Regarding the purchase in the App Store, the Apple GCT complement the following conditions. Regarding the purchase in the Google Play Store, the Google Play Store GTCcomplement the following conditions.

You can view and manage your subscription any time on the website by going to "My Page" -> "Settings" -> "Payments and subscriptions".

This is also where you need to be to cancel your subscription if you purchased Pro or Pro+ directly on the website.

If you purchased Pro or Pro+ via the app, you will need to do the following to cancel your subscription:

Android: Open the Google Play Store app on your Android smartphone or Tablet -> tap on the three-bar menu   -> "Subscriptions" -> tap on the subscription.

You can find additional information in the Google Play Help Center.

iOS: Open "Settings" -> "[Your Name]" -> "iTunes & App Store" -> tap your Apple ID at the top of the screen -> "View Apple ID" (you may need to authenticate your Apple ID) -> "Subscriptions" -> tap the subscription.

For more information, see Apple Support.

You can cancel your subscription at any point ahead of its next renewal date. The earliest date that the cancellation takes effect is the end of the subscription period that has already been paid for. This means that you can continue to enjoy all the benefits of your Pro or Pro+ subscription until then.

1% for the planet
We love our planet and want to partner with you to give something back to it. We are proud to be part of the "1% for the Planet" initiative and donate 1% of our annual Pro/Pro+ sales revenue to non-profit organizations that work to preserve and protect our environment.