Start Touren Zion Narrows

• / נופים משגעים בדרך
  • / התפצלות הדרך לקניון אורדרוויל
    Foto: Outdooractive Redaktion
1200 1350 1500 1650 1800 m km 0.5 1 1.5 2 2.5 3 3.5 תחנה מספר 9 ״המקדש של סינאוואווה״ (Temple of sinawava) מפלי הקניון המסתוריים

מסלול הליכה המכונה בתרגום לעברית ה״צרים״ הינו מסלול מים מיוחד מאוד בפארק הלאומי ציון העובר ממש בתוכו של נהר זורם המוקף בקירות קניון אדומים ענקיים
3,9 km
1:46 h
44 hm
12 hm

מצויידים בנעלי מים מיוחדות ובמקל ששכרנו מוקדם בבוקר בחנות ספורט בכפר ספרינגדייל הנמצאת ממש בכניסה לפארק, עלינו על השאטל של הפארק ונסענו איתו עד התחנה האחרונה שלו (תחנה מספר 9).
מכאן מתחיל המסלול בהליכה שלווה לצד נהר וירג'ין (הולכים בהתאם לשילוט המכווין ל River Side Walk), למעשה כמו בכל מסלול טיפוסי אחר. הליכה קלילה של כקילומטר וחצי על הטיילת תוביל אותכם לנקודה בה ניתן היה לחשוב שזהו למעשה סוף המסלול אך כמות האנשים האדירה שתראו שפשוט הולכים ממש לתוך הנהר תראה לכם ששם בדיוק מתחיל החלק המעניין והאתגרי יותר של המסלול.
מכאן למעשה הנהר הוא המסלול, כאשר בחלק מהזמן תלכו ממש בתוך המים ובחלק מהזמן תשמחו מאוד מאפשרות להפוגה מההליכה במים בחלקים היבשים של הנהר שצצים מדי פעם. עומקם של המים בנהר משתנה מעונה לעונה (שימו לב טוב טוב לאזהרות בנושא הצפות פתע) וממקטע למקטע, המקל אותו תשכרו בהחלט יסייע לכם להתמצא בדרך, ללכת יותר ביציבות ולהבין את עומקם את המים אך הוא בהחלט לא יעזור במקרה של הצפת פתע ועל כן יש להתעדכן ולקחת ברצינות רבה את האזהרות בנושא!

במסלול הזה שהינו חד-כיווני ניתן ללכת למעשה במשך קילומטרים רבים בהתאם לרצון וליכולת. למרות שלא מדובר במסלול קשה במיוחד מבחינה פיזית, עם הזמן, הליכה ממושכת בתוך מים נגד כיוון זרימתם שהיא אגב לא חזקה במיוחד בדרך כלל, עשויה להיות מעייפת (תשאירו מספיק אנרגיה גם לדרך חזרה). יש גם לקחת בחשבון את העובדה שהרגליים על אף נעלי המים והגרביים המיוחדות יהיו רטובות לאורך כל המסלול, כמו כן גם את העובדה שמי הנהר צוננים גם בחודשי הקיץ בשל כך שקירות הקניון המקיפות אותו מונעות מקרני שמש להגיע למים ולחמם אותם ועל כן מומלץ גם לשכור / להגיע עם ביגוד מיוחד אטום למים.
במידה ותתקדמו מרחק מכובד בנהר תוכלו להתפצל ממנו לעבר קניון אורדרוויל או פשוט להמשיך ללכת וללכת עם הדרך במעלה נהר וירג'ין. ההגעה עד למקורות הנהר כרוכה בהליכה של קילומטרים רבים שבהמשך מצריכים אפילו שחיה- תלכו פשוט עד לנקודה שמתאימה לכם ותחזרו ממנה באותה הדרך בחזרה. לחצו על טאב ״תיאור המסלול״ להסבר יותר פרטני על אופי ההליכה במסלול.

לצד כל ההוראות והאזהרות מדובר במסלול פשוט נפלא, יפה וחוויתי ששווה לחוות במידה ותנאי מזג האוויר מאפשרים זאת כמובן, כאמור מדובר באזור הנתון תחת פוטנציאל של הצפות פתע.

המרחק וזמן ההליכה המושער המוצגים בדף זה תקפים כאמור למקטע שעד ההתפצלות לקניון אורדרוויל אך ניתן בהתאם ליכולת האישית להמשיך וללכת לתוך הקניון או להמשיך עם הנהר עוד מעבר למה שמסומן בתוואי המסלול הזה, אך יש תמיד לזכור שכיוון שמדובר במסלול חד-כיווני, יש לתכנן מספק זמן ואנרגיה גם לדרך חזרה.

Autorentipp

* בראש ובראשנה לפני היציאה למסלול יש להתעדכן האם קיימת התרעה על הצפות פתע- במידה וקיים סיכון ולו קטן אין לצאת למסלול!

* המסלול עשוי להיות בחלקו מאתגר ולא מתאים לילדים (אנחנו ראינו ילדים רבים מטיילים במסלול אך האחריות המלאה הינה על ההורים בלבד).

* בכפר ספרינגדייל (Springdale) שבפאתי הפארק ישנן מספר חנויות ספורט/ טבע מהן ניתן לשכור נעלי וגרבי מים מיוחדות (בכל זאת צפו לרגליים רטובות לכל אורך המסלול) וכן מקל הליכה- לא מומלץ לצאת למסלול זה מבלי הציוד הבסיסי הזה. מעבר לכך, ניתן לשכור גם ביגוד מתאים שאינו חדיר למים- דבר שבדיעבד היינו עושים שכן מי הנהר מאוד קרירים בכל ימות השנה ולאורך זמן הגוף פשוט קופא וזה מקשה על המשכה במסלול.

* קחו בחשון שאין שירותים במהלך הדרך אלא רק בנקודה בה יורדים מהשאטל.

Schwierigkeit
Tiefster Punkt
1384 m

Sicherheitshinweise

* יש לצאת למסלול אך ורק עם ציוד מלא המתאים להליכה ממושכת במים.

* יש לתכנן מספיק זמן לחזור כך שתוכלו לעלות על אחד מהשטלים האחרונים המוצעים באותו היום (מידע ניתן בדרך כלל במערכת הכריזה של השאטל, במידה ולא יש לשאול את הנהג).

* יש ללכת במים בזהירות ולהמנע מהליכה במקטעים בהם יש מערבולות וכן ממקטעים בהם לא ברור מה עומקם של המים.

Ausrüstung

* נעלי הליכה מיוחדות למים (ניתן לשכור בחנויות כפר שבפאתי הפארק).

* כמות מספקת של מי שתיה ושל מזון.

* במידה והולכים רחוק יש להגיע עם ביגוד שאינו חדיר למים (ניתן לשכור בחנויות בכפר שבפאתי הפארק).

* ביגוד חם (אפילו טרמי מומלץ)- המסלול מוצל בכל ימות השנה וקרני שמש כמעט ואינן מגיעות אליו מה שאומר שהמים קרירים בכל ימות השנה ושבאופן כללי קריר במסלול.

* מגבת- מומלץ!

Weitere Infos und Links

לצפיה נוחה במסלול וכן התמצאות אידאלית בשטח מומלץ להוריד את אפליקציית Outdootactive בטרם היציאה למסלול. שימוש באפליקציה מאפשר צפייה במסלול ובמיקום הנוכחי תוך כדי ההליכה בשטח. במיוחד במקרה של המסלול זה המפה של האפליקציה תעזור לכם להתמצא טוב במסלול זה שאינו מסומן, כלומר להבין לאן מובילות הדרכים המתפצלות, לדעת מה מיקמוכם, להעריך ולדעת את המרחק אותו הלכתם ועוד.

Start

תחנה מספר 9 - Temple of sinawava (1389 m)
Koordinaten:
Geographisch
37.285498, -112.947834
UTM
12S 327330 4128322

Wegbeschreibung

יורדים בתחנה האחרונה של של השאטל (תחנה מספר 9) ״המקדש של סינאוואווה״ (Temple of sinawava) והולכים שמאלה בהתאם לשילוט. עוקבים אחר השביל עד להגעה לנקודה בה נגמרת הטיילת ומתחילה ההליכה ממש בתוך הנהר- מכאן פשוט מתחילים ללכת בנהר בהתאם לרצון וליכולת האישית. רוב ההליכה הינה במים רדודים או בכאלו שאינם עוברים את הברך של אדם בגובה 1,60, לצד כך שתתכן הליכה גם במקטעים יבשים, יתכנו גם מקטעים עמוקים קצת יותר. מי שיתקדם מעט יותר עם המסלול יוכל בהמשך להחליט האם לפנות ימינה עם הדרך לתוך קניון אורדרוויל או האם להמשיך עם הנהר- בכל אופן כל דרך בה תבחרו תהיה יפה ומיוחדת שלעצמה. במידה ואתם מתכננים ללכת מקטע גדול מומלץ לקחת את אחד מהשאטלים המוקדמים ביותר בבוקר.

שימו לב שהמסלול עשוי להיות בחלקו מאתגר ולא מתאים לילדים (אנחנו ראינו ילדים רבים מטיילים במסלול אך האחריות המלאה הינה על ההורים בלבד).

Öffentliche Verkehrsmittel

הגישה למקום במהלך חודשי האביב/ קיץ / סתיו הינה באמצעות שאטל פנימי של הפארק. על מנת להגיע למסלול זה יש לרדת בתחנה התשיעית (והאחרונה) של השאטל של הפארק ״המקדש של סינאוואווה״ (Temple of sinawava).

Parken

במהלך חודשי האביב / קיץ / סתיו יש להחנות את הרכב בחניון שבכניסה לפארק (איפה שמרכז המבקרים הראשי) ומשם להמשיך באמצעות השאטל (חינם) של הפארק עד לתחנה מספר 9 הסמוכה לתחילת המסלול.
Anreise mit der Bahn, dem Auto, zu Fuß oder mit dem Rad

Fragen & Antworten

Stelle die erste Frage

Hier kannst du gezielt Fragen an den Autor stellen.

Bewertungen

Verfasse die erste Bewertung

Gib die erste Bewertung ab und hilf damit anderen.

Fotos von anderen

Höchster Punkt
Tiefster Punkt
Höhenprofil anzeigen Höhenprofil verbergen
Verschiebe die Pfeile, um den Ausschnitt zu ändern.