Start Touren ZIN-WIW - Pralong - Les Vernecs

ZIN-WIW - Pralong - Les Vernecs

Winterwanderung · Ayer
Intersoc Belgium Verifizierter Partner
  • pralong - vernec met sneeuwschoenen
    / pralong - vernec met sneeuwschoenen
    Foto: Mieke Louwette, Intersoc Belgium
    Foto: Joris Hollebosch, Intersoc Belgium
ft 6400 6200 6000 5800 5600 5400 5200 5000 2,0 1,5 1,0 0,5 mi

Pralong - Les Vernecs

Afwisselende wandeling naar het opvangbekken van Mottec

Val d' Anniviers kent een vernuftig systeem van elektriciteitswinning uit waterkracht. Het opvangbekken in Mottec is het keerpunt van deze rustige en afwisselende wandeling.

• Ideale wandeling om op rustige wijze de verschillende aspecten van het bergwandelen in de benen te voelen: gezapig dalen langs brede wegen, licht stijgen op een breed pad, een afwisselend smaller bospad langs de ruisende rivier de  Navisence,  korte kuitenbijters, houten bruggetjes, enz.
  • Afhankelijk van de sneeuwcondities, doe je deze wandeling met of zonder sneeuwraketten.
  • Belangrijk! Informeer vooraf of er lawinegevaar is op de flank boven het pad langs de oever van de Navisence. Indien het pad is afgesloten, keer je in Mottec terug langs de heenweg. In de bergen betekent dezelfde weg in de andere richting nemen getrakteerd worden op nieuwe zichten!

Mieke Louwette
Aktualisierung: 27.03.2020

Wegbeschreibung

• Verlaat het hotel richting kabelbaan, maar zak niet af tot aan de parkings en de hoofdstraat. Volg meteen de straat rechtdoor aan de hoek met het oude kapelgeveltje. Langs deze weg vertrek je ook naar de hogeropgelegen Intersocparking. Je passeert langs het pannenkoekenrestaurant. Je volgt de straat niet in de bocht, maar je gaat rechtdoor op het grindpad.
  • In de omgeving van le Bouillet steek je de hoofdweg over om verder te dalen tot het brugje aan het begin van het opvangbekken van Mottec.
  • Je steekt het brugje over en neemt de route links terug naar Zinal via les Vernecs
  • In Zinal wandel je onder de kabelbaan naar Sorebois. Daarna kan je langs de brug over de Navisence terugkeren naar het dorp. De straat rechts omhoog  na de brug brengt je opnieuw naar de hoofdstraat.