Community 1 Monat gratis Pro testen

m 2000 1900 1800 1700 1600 10 8 6 4 2 km

Cascade de la Volermò

De waterval van Zinal.

Eén van de bergrivieren die samen de Navisence vormen, le Torrent de l’Arpitetta, daalt de flanken van de Besso naar beneden via de brede waterval van Zinal.

• Informeer vooraf of de wandelpaden tot aan het einde van de vallei open zijn.
Profilbild von Joris Hollebosch
Joris Hollebosch
Aktualisierung: 27.03.2020

1922 m

Wegbeschreibung

• Om de grote waterval, de Cascade de la Volermo, van nabij te bekijken moet je een beetje klimwerk verrichten.  Verlaat het hotel en sla linksaf. Via de kapel en hotel Besso daal je af tot de grote dorpsstraat. Neem het wegje tussen de herberg La Ferme en Hotel Europe, en sla linksaf naar het oeverpad. Dit volg je tot je aan de grote parkeerplaats op het eind van het dorp bent.
  • Steek de brug over en volg verder het brede pad langs de oever van de rivier.
  • Na zo’n 3km, ter hoogte van de volgende brug, hou je rechts aan. De weg begint te stijgen. Aan Vichiesso (= het oude zadel) wordt de weg vlakker. Volg steeds de brede weg tot de splitsing ter hoogte van het punt waar de Torrent d’Arpitetta in de Naviscence dondert. De Besso ligt vlak voor je, rechts zie je de Grand Cornier en Dent Blanche.
  • Steek de prachtig vernieuwde brug over en hou links aan, richting Lac d'Arpitetta. Enkele honderden meter verder, ter hoogte van een houten wegwijzer, moet je rechtsaf. Een klein paadje (tussen elzenstruiken) leidt je tot een punt van waaruit je de grote waterval kunt bewonderen.