30 Tage Pro gratis testen Community
Start Touren Wokół jeziora Sant Maurici

Foto: Maria Elena Seinen
  • / Droga do Estany de Ratera
m 2200 2100 2000 1900 1800 7 6 5 4 3 2 1 km
Jezioro Sant Maurici nie bez przyczyny figuruje w nazwie jedynego na terenie Katalonii Parku Narodowego: Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici. Położone u stóp emblematych wierzchołków dwóch skalistych olbrzymów: Małego i Wielkiego Encantat, jest jednym z najbardziej urokliwych zakątków Pirenejów. Owiane legendami szczyty, otoczone ochroną ptaki drapieżne i ponad stuletnie drzewa iglaste będą niemymi świadkami naszej wędrówki.

PARAMETRY TECHNICZNE I FIZYCZNE SZLAKU

W opisie każdej aktywności znajdziemy ocenę dotyczącą wymaganej kondycji fizycznej i umiejętności technicznych, niezmiernie ważnych przy podejmowaniu wyboru.

TECHNIKA 1: Dla osób bez doświadczenia. Niewymagane przygotowanie fizyczne. Długość marszu pomiędzy 30 min i 2 h. Przewyższenia od 100 do 200m.

TECHNIKA 2: Wymagane bardzo niewielkie doświadczenie. Chodzi po górach z pewną regularnością. Aktywność wiąże się z niewielkim wysiłkiem. Długość marszu pomiędzy 1 a 3 h. Przewyższenia od 200 do 400 m.

TECHNIKA 3: Wymagane niewielkie doświadczenie i przeznaczone dla osób o pewnej sprawności fizycznej. Długość marszu pomiędzy 2 a 4 h. Przewyższenia pomiędzy 400 a 600 m.

TECHNIKA 4: Wymagana pewna doza doświadczenia. Chodzi po górach całkiem regularnie. Wysiłek oceniany jako średni. Długość marszu od 4 do 6 h. Przewyższenia pomiędzy 600 a 800 m.

TECHNIKA 5: Wymagane doświadczenie w terenie górskim. Dla osób które odbywają wyjścia regularnie. Wysiłek ma charakter ciągły. Marsz o średniej długości między 5 a 7 h. Przewyższenia nawet do 1 000m.

TECHNIKA 6: Wymagane duże doświadczenie. Przeznaczone dla osób, które chodzą po górach z dużą częstotliwością i są w bardzo dobrej formie. Należy być przygotowanym na ciągły i momentami ciężki wysiłek fizyczny. Marsz o długości pomiędzy 7 a 9 h, lub dłuższy. Należy liczyć się z przewyższeniami przekraczającymi 1 200m.

Mapa Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, Esitorial Alpina, 1:25 000

Prat de Pierró (1.907 m)

Prat de Pierró

Wegbeschreibung

Trekking rozpoczynamy na parkingu Prat de Pierró, ostatnim miejscu, do którego można dojechać własnym pojazdem. Szlak wspina się powoli wokół brzegów Rio Escrita w otoczeniu majestatycznych sosen i świerków. Po dotarciu do jeziora Sant Maurici wspinamy się jego prawym brzegiem, który prowadzi do jeziora Ratera, obok potoku i wodospadu o tym samym imieniu. Kontynujemy wzdłuż szerokiej ścieżki prowadzącej do Schroniska Amitges, aby nieco później skręcić w lewo i rozpocząć drogę powrotną okrążając jezioro Sant Maurici jego zachodnim i południowym brzegiem.

No

Dowóz z miejsca zbiórki na miejsce rozpoczęcia wycieczki zorganizowany przez organizatora.

Parking Prat de Pierró

OBOWIĄZKOWE OBUWIE GÓRSKIE (buty za kostkę lub półbuty z podeszwą przeznaczoną do aktywności górskiej)

W zależności od typu, stanu podłoża i prognozy pogody poinformujemy o zalecanej wysokości cholewki (buty za kostkę lub półbuty).

ODZIEŻ

Wszystkie trekkingi mają miejsce w górach średnich i wysokich, co niesie ze sobą ryzyko gwałtownych zmian warunków atmosferycznych. W związku z tym ZALECAMY aby, bez względu na trudność szlaku, zawsze zabierać ze sobą:

• Spodnie z długą nogawką. Jeśli rodzaj szlaku i przewidywane warunki meteorologiczne na to pozwalają, możemy używać spodni z krótką nogawką, aczkolwiek ZAWSZE powinniśmy mieć w plecaku alternatywę w postaci długich spodni, legginsów, etc.
  • Warstwa wewnętrzna: szybkoschnąca i oddychająca koszulka z krótkim rękawem (nie zalecamy bezrękawników i koszulek na ramiączkach ponieważ nie są przystosowane do marszu z plecakiem).
  • Warstwa środkowa: cienka/średniej grubości bluza lub polar albo koszulka z długim rękawem.
  • Warstwa zewnętrzna: kurtka z kapturem chroniąca przed deszczem i wiatrem.
  • Czapka / Buff lub inny typ nakrycia głowy chroniący przed słońcem.

Nawet jeśli nie użyjemy każdego z wymienionych powyżej elementów odzieży, powinniśmy je mieć w plecaku, aby unikąć wychłodzenia organizmu lub hipotermii przy nagłej zmianie pogody lub w innej sytuacji, która może zmusić nas do pozostania w górach dłużej niż przewidywaliśmy.

CO POWINNIŚMY MIEĆ ZE SOBĄ W PLECAKU

• Plecak górski o pojemności 20-30 litrów (w zależności od długości szlaku), z pokrowcem przeciwdeszczowym.
  • Apteczka z lekami, które przyjmujemy. (Poinformuj przewodnika o jakichkolwiek kontuzjach lub problemach zdrowotnych).
  • Woda (conajmniej 2 litry)Jedzenie (w zależności od długości wyjścia).
  • Krem z filtrem UV, nakrycie głowy, okulary przeciwsłoneczne.
  • Dokumenty i naładowany telefon.

Zalecamy zabranie ze sobą kijków trekingowych (można je nieść w plecaku), aby można je było użyć w razie potrzeby.

Grundausrüstung für Bergtouren

• Ggf. Kletterhelm

Rundtour aussichtsreich geologische Highlights botanische Highlights faunistische Highlights