30 Tage Pro gratis testen Community
Start Touren Via Ferrata Che Guevara (cijfer: 7.5)
Klettersteig

Via Ferrata Che Guevara (cijfer: 7.5)

Klettersteig · Garda Trentino
Profilbild von Rene van Hees
Rene van Hees
  • Foto: Rene van Hees, Community
m 1500 1000 500 10 8 6 4 2 km
Che Guevara een reuzen ferrata. hoog, zwaar en pal in de zon. maar wel mooi. veel krammen en loopstukken. cijfer: 7.5
Vandaag een herhaling van een mooie ferrata die we jaren terug gedaan hebben: Che Guevara. hoog boven Pietramurata bestijgt de ferrata de zo lijkt het, onbeklimbare wand. 7.5 uur staat voor de ferrata, waarvan 3.5 voor de wandeling terug. Omdat de wand vol in de zon ligt nemen we veel water mee. vroeg weg, de auto parkeren op het industrieterrein en op pad.

Deze wand ligt in de zon. De tocht is zwaar en lang, neem veel water mee.
C schwer

Doe een helm op. Erliggen op sommige plekken veel los grint.

Pietramurata (248 m)
///begegnet.tagaktiv.erreichten

Pietramurata

Wegbeschreibung

De aanloop van 25 minuten lijkt een eitje maar weet ik goed te raken. Nat bezweet komen we bij het instappunt. Daar onze spullen aan doen en gaan! Voor ons zit een groep die weliswaar goed door klimt maar net langzamer is dan ons. Gelukkig heeft Che Guevara veel punten waar je in kunt halen. Steile stukken worden gewisseld met traverses en daartussen zien hele stukken waar gelopen moet worden. Omhoog welteverstaan want we moeten in totaal 1400 meter omhoog. Het laatste stuk sloffen we echt omhoog, wat een kracht en duur vraagt deze ferrata. Toch halen we de één na de andere mede ferrata beklimmers in. Dan het laatste groene loopstuk. We wandelen uiteindelijk zo de Alm op naar de hut die gelijk voor ons ligt en bestellen een groot glas drinken. Zo de helft zit er op.

Dan terug, we nemen wandelpad 427 (we menen eerder 426 genomen te hebben maar deze wordt ten zeerste afgeraden vanwege slechte conditie van het pad). De terugweg loopt geheel in de schaduw, heerlijk. Het pad gaat bij vlagen zeer steil naar beneden maar we komen nergens in problemen. Uiteindelijk komen we op de weg naar Sarcha. Deze drukke weg oversteken (meteen de geocache meepikken) en door naar beneden. Het laatste stukje gaat door de wijngaarden en eindigt op de hoofdweg. deze drukke weg volgen naar de auto.