Start Touren Vadasparki kisvaddisznó-kör

Trailrunning · Dunazug-hegyvidék
Magyar Természetjáró Szövetség Verifizierter Partner  Explorers Choice
    Foto: Csanádi Márton, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / A Z+ jelzés egyenesen, egyenletesen és meredekebben emelkedik, ez a futókör legnehezebb szakasza
    Foto: Rózsa Edvárd, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / Óvatosan: a kerítéslétra sáros talppal csúszós lehet!
  • / A Z+ jelzésen a tetőre érve szép kilátás az ajándék
  • / A Vadaspark irodaépülete futásunk kiindulópontja
    Foto: Rózsa Edvárd, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / Az S+ jelzésen ereszkedve az első szakasz még nagyon köves
m 400 350 300 5 4 3 2 1 km
Gyors, könnyű, rövid, mégis változatos kör. Vadasparki látogatás kiegészítőjeként nagyobb gyerekekkel családi futásra is kiválóan alkalmas, de arra is, hogy kisgyermekes Vadaspark-program mellé egy gyors futást is beilleszthessünk magunknak.

Úttípusok

• egynyomos ösvény

• normál földút

• murvás út

Az erő beosztása

A táv második negyedében van egy 800 méter hosszon 60 métert egyenletesen emelkedő szakasz, ez az egész kör viszonylagosan legnagyobb próbatétele.

Ajánlott időszak

Bármilyen napszakban teljesíthető. Nagyrészt erdei, árnyas futás, nyári melegben is kellemes.

Terepfutás rovatunk támogatója a Dockyard. Az útvonal ajánlója a legendás Németh Csaba, Magyarország legeredményesebb aktív terepfutója.

• Ha van a navigációra alkalmas sportórád, letöltheted rá a tracket a fenti „GPX letöltése” gombbal, de ha viszel magaddal telefont, a futást a Természetjáró appban közvetlenül megnyitva navigálhatsz azzal is.
Profilbild von Edvárd Rózsa
Edvárd Rózsa
Aktualisierung: 12.05.2021

• Nedves, esős időben fokozottan figyeljünk a kerítéslétrán, mert a fa lépcsőfokok csúsznak, a futócipőnk talpa pedig biztosan sáros.

A Budakeszi Vadaspark parkolója (310 m)
///zinn.kleid.taifun

A Budakeszi Vadaspark parkolója

Wegbeschreibung

Itiner

• A parkolóból a Vadaspark főbejárata felé indulunk, előtte jobbra térhetünk rá a P+ jelzésre, amelyen a kerítéslétráig futunk, és azon átmászunk.
  • A kerítés túloldalán a S+ jelzésen futunk tovább, majd jobbra fordulva áttérünk a S↺  jelzésre, és ezen futunk kb. egy kilométert a következő elágazásig.
  • Ekkor balra a Z+ jelzésre fordulunk, ezen futunk másfél kilométeren át.
  • A S+ jelzéshez érkezve balra ezt követjük, egészen vissza a kerítéslétráig.
  • A létra után a P+ jelzésen futunk vissza a parkolóhoz.

A futás részletes leírása

A parkolóból a Vadaspark irodaépülete mellett indulunk a főbejárat felé, és előtte jobbra térhetünk rá a P+ jelzésre, amelyen a kerítéssel párhuzamosan elfutunk a kerítéslétráig. Ezen átmászunk.

A kerítés túloldalán a S+ jelzésű, enyhén emelkedő erdei úton futunk tovább, majd az S↺ jelzéshez érkezve jobbra ezen haladun kb. egy kilométert a következő elágazásig.

A Z+ jelzéshez érve azon balra futunk tovább. Az út egyenesen, egyenletesen és meredekebben emelkedik, ez a futókör legnehezebb szakasza, cserébe a tetőre érve jobbra szép kilátás az ajándék.

Rögtön ezután éles szögben balra fordulva a S+ jelzésen kezdünk ereszkedni a kerítés mentén. Az első szakasz még nagyon köves, majd lejjebb újra kényelmes erdei úton futunk tovább. A kerítést már elhagyva, de még mielőtt átkelnénk a széles irtáson, jobbra nyílik egy út, ha van kedvünk, azon befutva 200 méterre egy fedett kilátót találunk, egyébként pedig futunk tovább a már ismert kerítéslétráig.

A létra után jobbra újra a P+ következik és a Vadaspark főbejárata mellett ismét elhaladva visszaérkezünk a parkolóhoz.

• A Széll Kálmán térről induló 22, 222 és 22A jelzésű autóbuszokkal Budakeszi határában, a Szanatórium utca megállónál kell leszállni.

• A Szanatórium utca megállótól kb. 15 perces sétával érhető el a futás kezdőpontja: a Vadaspark parkolója és irodaépülete.

• A Budakeszi Vadaspark parkolója nagyon tágas, de csak hétköznap ingyenes, hétvégeken, ünnep- és szabadnapokon 400 Ft a parkolási díj.

///zinn.kleid.taifun

• Terepcipő ajánlott, mert az útvonalon több meredek és/vagy köves szakasz is vár ránk
  • Az évszaknak és az időjárásnak megfelelő öltözet
  • Tájékozódásra és a biztonság érdekében mobiltelefon
  • A navigációhoz Természetjáró app

Grundausrüstung beim Trail Running

• Bequeme Laufschuhe
  • Laufsocken
  • Trailrunning-/Laufrucksack
  • Sonnen-, Regen- und Windschutz (Hut, Sonnencreme, wasser- und winddichte Jacke/Regenschirm)