30 Tage Pro gratis testen Community
Start Touren Útvonal rögzítve: 2021. szept. 11. 10:15:41
Wanderungempfohlene Tour

Útvonal rögzítve: 2021. szept. 11. 10:15:41

Wanderung · Börzsönyvidék
Profilbild von Krisztina Gál
Krisztina Gál
    Foto: Krisztina Gál, Community
m 800 700 600 500 400 300 200 100 20 18 16 14 12 10 8 6 4 2 km
Teljes táv: 20,2 km, emelkedő nekem ezen az útvonalon a kilátóval együtt 1116 m, a túra ideje, több mint 6 óra
Kinéztük a Visegrádi hegység eszenciájának mondott nyomvonalat, mert minden pontot érint, amit már egy ideje szeretnénk megnézni: - Rám-szakadék - Rezső-kilátó - Dobogókő - Prédikálószék - Vadállókövek Közepesen nehéz túraként írtak róla, 15,1 km távval, kb. 730 szinttel. Megnéztem a túra alatti kommenteket és bizony mindenki azt írta, hogy lesz az 20 km is és kicsit nagyobb szint. Sebaj megcsináljuk, mert a kihívás az kihívás 😉 A túráról röviden: - az eredeti útvonal Dobogókőről indul, de mivel ott nagyon sokan vannak, így mi Dömösről kezdtünk és ott is végeztünk. - Rám-szakadék sziklaszurdokai: Szerintem az ország egy páratlan természeti csodája a Dera-szurdokkal együtt. 😍 A szokásosnál kicsit nagyobb körültekintésre és megfelelő lábbelire van szükségünk (ne síma talpú edzőcipő legyen). Több helyen kapaszkodókorlát segíti a haladást, a nagyobb vízeséseknél pedig létrákon küzdhetjük le a szintkülönbséget. Nagyon szép világban csöppenünk: a sötét, helyenként mohalepte sziklafalban a vulkáni robbanások során tengerbe szórt kőzetdarabokat látunk. Az élmény monumentális és kalandos is egyben. Vigyázni kell, mert nagyon csúszik minden. - Rezső-kilátó: Korláttal biztosított panorámaterasza van, szép kilátással a Duna-kanyarra. Ez jóval nyugodtabb hely, mint Dobogókő, kicsivel kevesebb túristával. - Dobogókő: A Rezső-kilátótól már nincs messze Dobogókő, a panoráma itt is nagyon szép, de számomra zsúfolt a sok túristától. - Prédikálószék: Hosszú meredek és fárasztó kaptatón felfelé jutunk el. Itt is előszőr a kilátóteraszra érünk, csodálatos panorámával a Duna-kanyarra (kb. 639 m a Duna-kanyar legmagasabb pontja) Itt van egy kilátó is 3 szinttel, ami bevallom nem esett jól a folyamatos felfelé menettől, de megéri megmászni, mert innen a Duna-kanyar gyönyörű 😍 -Vadállókövek: Nagyon szép bükkösön keresztül vezet az út és egyszercsak kilépünk a Vadálló-kövek hajmeresztően meredek falú sziklasora mellé. 😬 bevallom, mikor megláttam hol vezet át az utunk, kicsit besz..ta. Nem magamat féltettem, hanem a családomat. Egy rossz lépés és a szakadékba zuhanunk 😐 Az egész lenyűgözően szép, hatalmas sziklák, messze el lehet látni minden felé 🤗 A Prédikálószék és Vadállókövek között a bükkös erdőben beszélgettük, hogy ugyan miért írják a Vadállókövekre, hogy kezdő túristáknak nem ajánlott. Az erdőből kilépve tátott szájjal megkaptuk a hú baz...g választ. A murvás-köves, meredek, csúszós ösvény figyelmet igényel, vigyázzunk lépteinkre! Komoly sérüléseket is összeszedhetünk, ha nem vagyunk elég óvatosak, vagy nincs meg a szükséges felszerelésünk. Nehéz a terep mi seggen csúszva jöttünk le végig a sziklákon. A táj vadregényes, nehéz előre haladással. Mi is úgy tapasztaltuk, hogy mint a Rám-szakadéknál is, itt sem ártana néhol egy-egy korlát, kötél, vagy kapszkodólánc, mert nagyban megkönnyítené a le és felfelé jutást, különösen esős időben (én akkor bizosan nem jönnék ide) Ennek hiányában térdet próbáló ereszkedésre kényszerülünk. De minden nehézség ellenére egy csodálatos 8 és fél órát töltöttünk el nagyon szép környezetben és mindig rádöbben az ember mennyi sok szépséget rejt Magyarország 😍

legyen nálad elegendő folyadék, a túrának megfelelő öltözék ( lehet vizes és saras is leszel), túracipő, nagy segítség a túrabot

Vadállókövek kezdő túristának nem ajánlott

Dömös parkoló (123 m)
34T 343855 5292076
///andere.ziegen.plakaten

Dömös parkoló

Wegbeschreibung

Mi Dömös parkolóból indultunk, az eredeti túra útvinaltól 1,6 km-re, de ez bevállalható. Napijegy 1000 Ft hétvégén is

34T 343855 5292076
///andere.ziegen.plakaten

megfelelő talpú túracipő, esetleg túrabot, hátizsák, megfelelő ruházat