30 Tage Pro gratis testen Community
Start Touren Tündér nyolcas

• / XIX. századi határkő az Erzsébet-térdeplő felé vezető szakaszon
  • / Rajt és cél: Normafa buszvégállomás
    Foto: Rózsa Edvárd, Magyar Természetjáró Szövetség
Kényelmes talajon, lendületesen futható, hangulatos kör Budapest legmagasabb hegye körül. Panorámák számában ugyan nem kifejezetten gazdag, de amit kapunk, az a fővárosban a legszebbek közé tartozik.

Úttípusok

• egynyomos ösvény
  • normál földút
  • murvás út
  • aszfalt

Az erő beosztása

Az útvonal görbéje elnyújtott gyökjelet formáz: az első 2 km-en 200 m-t ereszkedünk, majd a következő 6 km-en 250-et emelkedünk, innen pedig csupán 50 m-t ereszkedve, majdnem szintben futva zárjuk a kört.

Ajánlott időszak

Bármilyen napszakban teljesíthető. Kifejezetten árnyas útvonal.

Terepfutás rovatunk támogatója a Dockyard. Az útvonal ajánlója a legendás Németh Csaba, Magyarország legeredményesebb aktív terepfutója.

• A futás családi programmal is összeköthető: a Normafa, az Anna-rét, az Erzsébet-kilátó a család többi tagjának is élmény, a Libegő felső állomásánál modern játszótér található.
  • Ha van rá időnk és hozzá erőnk és kedvünk, a Libegő felső állomásától fölfuthatunk az Erzsébet-kilátóhoz is: ez oda-vissza kb. 600 m és 40 méter szint.
  • Tavasztól őszig nem feltétlenül szükséges vizet vinnünk magunkkal, mert az útvonalon három kék nyomóskút is található: a starthelyen, illetve az 1. és a 6. km-nél.
  • Ha van a navigációra alkalmas sportórád, letöltheted rá a tracket a fenti „GPX letöltése” gombbal, de ha viszel magaddal telefont, a futást közvetlenül megnyitva navigálhatsz azzal is.

Profilbild von Edvárd Rózsa
Edvárd Rózsa
Aktualisierung: 04.05.2021

A Tündérhegyi utat keresztezve nézzünk körül, mert főleg balról, föntről kerékpárosok érkezhetnek nagy sebességgel.

Normafa buszvégállomás (477 m)
///trägt.dampflok.flügel

Normafa buszvégállomás

Wegbeschreibung

Itiner

• A buszvégállomástól egy rövid Z+ és K↺ jelzésű szakasz után a Z jelzésre térünk, és ezen majdnem 3 km-en át futunk.
  • A Z jelzésről a Z↺ jelzésre váltunk, majd újabb 3 km-en át viszonylag rövid szakaszonként minden elágazásban egyenesen futunk tovább, de minden alkalommal változik a jelzés: a Z↺ jelzésről a Z+ jelzésre, arról a S és P jelzésre, ezután a S jelzésre, majd végül a S+ jelzésre térünk, mindezt irányváltás nélkül.
  • A S+ jelzésről a kék jelzésre váltunk, majd erről a K↺ jelzésre váltva térünk vissza a starthelyre.

Az útvonal részletes leírása

A buszmegállóból a Normafa Síház mellett (itt van kék nyomóskút is) a Z+ és K↺ jelzésen indulunk, majd 100 m megtétele után balra, a Z jelzésre fordulunk. Ez a murvás út enyhén lejt, jobbra több helyen is gyönyörű kilátás nyílik a Hármashatár-, a Remete-, a Mátyás és a Szemlő-hegy vonulatára, alattuk a várossal, egyészen a Dunáig. Ezen futunk az Anna-rét alatt addig a kereszteződésig, ahol néhány óriás, évszázados tölgy áll. Itt a Z jelzés jobbra fordul, maradunk ezen, az erősebben lejtő, előbb erdei, majd újra murvás úton.

Leérkezünk az aszfaltútra, itt jobbra fordulva egy 200 m-es hurok erejéig elhagyjuk a Z jelzést azért, hogy elfussunk Budapest legeldugottabb emlékműve előtt. Ehhez mindössze 50 m-t kell megtennünk az aszfalton, és balra, a fák alatt megtaláljuk a Kossuth Lajos-szobrot, amely annak állít emléket, hogy „1837-ben Kossuth e hely közelében esett az osztrák önkény fogságába”. Az eset valójában a pár száz méterrel arrébb, az erdőben megbújó Isten szeme fogadónál történt, amely ma már kissé romos állapotban van. Az emlékmű alatti jelzetlen úton balra 100 m megtételével a kék nyomóskútnál vissza is érkezünk a Z jelzésre. Elfutunk a hajdani Disznófő-étterem elhagyott épülete és a mellette álló szép, régi forrásház mellett, majd leérkezünk a házakig, amelyek alatt a Z jelzés 150 m erejéig rátér a Disznófő út aszfaltjára, mielőtt a hajtűkanyarban, a sorompónál el is hagyja azt, és egynyomos ösvényként folytatódik.

Hangulatos, a hegyoldalban vezető szakasz következik, amelyről jobbra szép kilátást kapunk a Hunyad-oromra, majd a végén megérkezünk a bal oldalon fölénk magasodó Tündér-szikla alá. Az Y-elágazásban jobbra fordulva, a Z jelzésen maradva meredek, lépcsős ereszkedés következik, itt óvatosabban fussunk! A szakasz közepe felé jobbra kimehetünk egy nagy sziklaegyüttesre, ahonnan nyílt kilátást kapunk szemben a Hunyad-oromra, jobbra fölfelé pedig az eddigi útvonalunkra. E lépcsős szakasz alján, a kerítésnél balra fordulunk.

Megérkezünk a Libegő alatt vezető Csiga lépcső tetejéhez, balra rézsút átfutunk a Libegő alatt, és az erdőben enyhén emelkedő, kényelmes talajú erdei úton haladunk tovább. Ezzel egy olyan szakaszt nyitunk meg, amelyen bő 3 km-en át minden elágazásban egyenesen futunk tovább, de minden alkalommal megváltozik az út jelzése.

Hamarosan meg is érkezünk az első elágazáshoz, ahol a Z jelzés jobbra elkanyarodik, mi pedig egyenesen, immár a Z↺ jelzésen futunk tovább. Nemsokára átkelünk a Tündérhegyi út aszfaltján (figyelem: balról, föntről nagy sebességgel érkezhetnek kerékpárosok) és annak bal oldalán haladunk a következő elágazásig. Itt a Z↺ jelzés éles szögben balra leválik, mi viszont ismét irányváltás nélkül folytatjuk, ezúttal már a Z+ jelzésen. Továbbra is kényelmes, normál erdei úton futunk a következő kereszteződésig, ahol a Z+ jobbra letér a Budakeszi út és Szépjuhászné felé, mi pedig újra egyenesen, de már az S és P jelzésen haladunk tovább. Innentől az erdei út kövessé válik, és emelkedni kezd. A P jelzés hamarosan balra fordul, mi azonban szokás szerint  maradunk egyenesen, a S jelzésen. A talaj még mindig köves, enyhén lejteni kezd, és jobbról megjelenik a Gyermekvasút sínpárja. A vasút Vadaspark megállóhelye mellett az útról a kövek eltűnnek, viszont emelkedni kezd. A következő elágazásban megint egyenesen haladunk tovább, de innentől a S+ jelzésen. Az út meredekebbé válik, és ez ki is tart addig, amíg felérkezünk a Libegő felső állomásával szemben található játszótérre. Itt kék nyomóskút és WC is található.

Átvágunk a játszótéren és a kék  jelzés kényelmes talajú erdei útján futunk tovább, amely a régi határkőig és a Telekom-torony kerítéséig enyhén emelkedik, majd onnan lejteni kezd. Az esőháznál és az Erzsébet királyné itteni kirándulásainak emléket állító Erzsébet-térdeplőnél lévő kereszteződésen egyenesen haladunk át, de innentől már a K↺ jelzésen. Az utolsó kereszteződés a Gyermekvasút Virágvölgy állomásánál lesz; itt is egyenesen haladunk, és rövidesen visszaérkezünk a Normafa buszvégállomáshoz.

• A Normafa megállóhoz a Széll Kálmán térről induló 21 és 21A jelzésű, illetve a Boráros térről induló 212-es buszokkal jutunk el.

• Az útvonal közvetlenül a Normafa buszmegállóból indul.

• A Normafánál ingyenes, immár jelentősen bővített parkolókapacitás áll rendelkezésünkre, de hétvégenként így is zsúfoltságra kell számítanunk.

///trägt.dampflok.flügel

• Terepcipő
  • Az évszaknak és az időjárásnak megfelelő öltözet
  • Tájékozódásra és a biztonság érdekében mobiltelefon
  • A navigációhoz Természetjáró app

Grundausrüstung beim Trail Running

• Bequeme Laufschuhe
  • Laufsocken
  • Trailrunning-/Laufrucksack
  • Sonnen-, Regen- und Windschutz (Hut, Sonnencreme, wasser- und winddichte Jacke/Regenschirm)