30 Tage Pro gratis testen Community
Start Touren Tour de la Bessanese XL Day 4

Tour de la Bessanese XL Day 4

Bergtour · Charbonnel-Gruppe
Klim - en Bergsportfederatie Verifizierter Partner
    Sart along the lake
    Foto: Benny Verberck, Klim - en Bergsportfederatie
m 3000 2500 2000 1500 12 10 8 6 4 2 km Rifugio Ca d'Asti
Van de Rifugio Vulpot langs het stuwmeer van Malciaussa naar de colle Fenera, Colle de Croce di Ferro naar de Rifugio Ca d'Asti
Vanuit de Rifugio Vulpot wandelen we langs het stuwmeer van Malciaussia om dan noordwaarts eerst even over de GTA te klimmen en dan af te slaan naar het Lago Nero. Daar gaat het verder naar boven tot op de col naast de Costa Fenera. Hier gaan we over de kam over de col di croce di Ferro en verder via een afsplitsing van de GTA naar de Rifugio Ca d'Asti, de oudste hut in de Italiaanse Alpen aan de voet van de 3538 m hoge Rocciamelone met zijn kerkje op de top.
Profilbild von Benny Verberck
Benny Verberck
Aktualisierung: 12.01.2016
Col de Costa Fenera, 2.847 m
Rifugio Vulpot, 1.805 m

Einkehrmöglichkeiten

Rifugio Ca d'Asti

Opgepast voor de honden die de schapenkuddes bewaken, zij zijn de baas!

Rifugio Vulpot (1.808 m)
45.207891, 7.145375
///merkt.genügte.bedenken

Rifugio Ca D'Asti

Wegbeschreibung

De start is goed aangeduid in westelijke richting vanuit de Rifugio Vulpot. Aan het einde van het stuwmeer starten we de goed aangeduide beklimming richting Lago Nero. Op 1980 meter splitst het pad en volg je de oostelijke afsplitsing tot aan het meertje. Je blijft links van het meer om steenmannetjes te volgen in zuidelijke richting. Het vervagende pad gaat helemaal tot de kam naast de rotspiek van de Costa Fenera. Hier vind je terug pijlen richting Col croce di ferro col de la croix de fer. Op deze col ga je verder in westelijke richting voorbij de capanna sociale aurelio Ravetti over de zeer goed aangeduide GTA.

Na een kleine 2 kilometer kom je aan een splitsing gemarkeerd door een grote cairn, hier ga je rechts tot de Passo della Capra 2450 meter en verder over de alpenweides. Rechts voor u zie je al snel de duidelijk zichtbare Rifugio Ca d'Asti. Af en toe moet je kabels gebruiken om steilere stukken te overbruggen en de laatste klim tot de antieke maar drukke hut is vrij steil en passeert een markante kapel.

45.207891, 7.145375
///merkt.genügte.bedenken

Rother wanderführer Piemont - Nord tour 29 en 28

IGC 1/50000 BLAD 2 Valli di Lanzo e Moncensio

Etappentour aussichtsreich botanische Highlights versicherte Passagen Von A nach B