30 Tage Pro gratis testen Community
Start Touren Stol (1673 m) iz Breginja

/ Pogled na naš cilj.
  • / Cerkev sv. Marjete.
  • / Pot je strma.
  • / Po grebenu proti vrhu.
  • / Vrh.
  • / Pogled z vrha proti severu.
  • / Pogled z vrha v smeri Kobarida.
    Foto: Andreja Križnič, Turizem Dolina Soce
  • / Pogled z vrha v smeri Muzcev.
  • / Breginj leži globoko pod nami.
  • / Pogled na prehojeno pot.
m 1800 1600 1400 1200 1000 800 600 400 200 8 6 4 2 km
Stol je najvišji slovenski vrh v najdaljšem grebenu Julijskih Alp. Od daleč je prepoznaven zaradi oddajnika, ki stoji na njegovem vrhu. Je izjemen razglednik, s katerega se vidi od morja do osrednjih Julijcev. Nanj se bomo povzpeli po strmi poti  iz Breginja. Povratek v Breginj poteka po smeri pristopa.
Iz najbolj zahodno ležečega večjega slovenskega kraja Breginja se povzpnemo na vrh Stola. Najprej nas pot vodi ob Beli vse do njenega izvira v bližini. Nadaljujemo mimo cerkve svete Marjete. Gozd se kmalu razredči in nadaljujemo po razglednih travnih pobočjih. Pot postaja vse bolj strma in na višini 1600 m dosežemo greben Stola. Po zelo razglednem grebenu v 20 minutah dosežemo vrh. Vrh nam nudi nepozabne razglede.

Povzpnemo se lahko tudi na Muzec ter s tem podaljšamo in zaokrožimo turo.
Profilbild von Andreja Križnič
Andreja Križnič
Aktualisierung: 13.12.2021

V mokrem so strma travnata pobočja nevarna za zdrs. Če pot ni kopna, se nanjo opravimo samo z ustrezno zimsko opremo (cepin, dereze) in znanjem za gibanje po strmih zasneženih oziroma poledenelih pobočjih.

Poleti na travnatem pobočju sonce zelo pripeka, zato se na turo odpravimo zgodaj in imamo s seboj dovolj tekočine.

Breginj.

Breginj (554 m)

Stol

Wegbeschreibung

S parkirišča prečkamo cesto in v nadaljevanju sledimo tablam in markacijam za Stol. Najprej hodimo po asfaltni cesti, nato po makadamski. Nato nas markacije usmerijo na markirano peš pot, ki nekajkrat prečka makadamsko cesto, ki vodi do cerkve svete Marjete. Od cerkve nadaljujemo po markirani pešpoti. Kmalu pridemo iz gozda na razgledno pobočje. Pot postaja vedno bolj strma in razgledi vedno lepši. Ko dosežemo glavni greben Stola, se nam odpre razgled tudi na severno stran. Po izjemno razglednem grebenu nadaljujemo do vrha, ki ga ne moremo zgrešiti zaradi oddajnika, ki stoji na njemu. Na izhodišče se vrnemo po isti poti.

Do Breginja se lahko iz Kobarida in nazaj v poletni sezoni pripeljemo z javnim prevozom HOP-ON HOP-OFF.

Iz Kobarida se peljemo v smeri mejnega prehoda Robič. V Starem selu zavijemo desno proti Breginju, kot je označeno.

V Breginju je v bližini cerkve veliko parkirišče.

Ustrezna planinska obutev. Priporočljive so pohodne palice. Zaščita pred soncem.

Hin und zurück aussichtsreich kulturell / historisch geologische Highlights botanische Highlights faunistische Highlights Gipfel-Tour Heilklima