30 Tage Pro gratis testen Community
Start Touren S09 Benediktova pot Žiri -Idrija SI

• / Sv. Barbara v Gostišče Barbara
m 1000 800 600 400 200 16 14 12 10 8 6 4 2 km

Kratek opis:

Etapa se prične v Žireh pri Župnijski cerkvi Sv. Martina (predmestje) in vodi do cerkve Sv. Ane po stari dobro znani strmi poti na Mrzli vrh (vzpon na približno 500 metrov nadmorske višine). Na grebenu lahko uživate v čudovitem razgledu na Kamniško-Savinjske  Alpe in Triglav. Do Idrije, mesta živega srebra, vodi gozdna pot strmo navzdol.

Opozorilo:

Pot še ni v celoti označena z Benediktovo oznako poti vendar ves čas sledi pohodniški poti Slovenskega planinskega društva (rdeči obroč z belo piko).

Opis:

Etapa se začne v dolini Poljanske Sore,  na hrib vodi lepa gozdna pot. Na vrhu hodite vzdolžno po grebenu. Za zadnjo tretjino poti obstajata dve možnosti:

a) Nadaljujete po asfaltni poti po grebenu in sestopite po gozdni poti v dolino reke Idrijce

b) Nadaljujete po gorskem grebenu naprej in prečkate strmo pobočje diagonalno navzdol, v dolino po skalni poti

Nasvet avtorja:

Ko načrtujete turo ne pozabite upoštevati času za obisk zgodivnskega in rudarskega muzeja gradu Gewerkenegg ali pa se sprehodite po rudniškem tunelu. Idrija ponuja tudi številne zanimivosti kot so umetnost kleklanja čipk in druge rudarske posebnosti npr. ogromno leseno pogonsko kolo (premera 13,6 m).

Spomladi v začetku Aprila, je čudovito videti travnike, posejane s tisočerimi plavo vijoličastimi krokusi.

Nadaljnje informacije in povezave:

Nastanitev v Žireh (enostavne dvoposteljne in tri posteljne sobe, zelo poceni):

Gostišče pri Županu: Loška cesta 78, 4226 Žiri

T: +386 4 505 000, M: +386 31 686089

Gostilna pr´Zet: Dobračevska ulica 92 4226 Žiri

T: +386 4 519 1500

Namestitev in prigrizki na poti:

Penzion Kmečki Hram Fortuna, 5280 Ledinsko Razpotje, Irdšek (romarska juha za skupino po naročilu)

Tel: +386 05 377 91 49

E-pošta: kmecki.hram@siol.net

Namestitev in prehrana v Idriji:

Gostišče Barbara: Kosovelova ulica 3, 5280 Idrija

T: +386 5 3773240; M: +386 31 698093

Hotel Jožefa: Vojkova ulica 9a, 5280 Idrija

T: +386 8 2004 250

Pričetek: Župnijska cerkev Žiri ali Gostišče pri Županu (481 m)
///masche.baumwolle.empfehlungen

Cilj: Mestno središče Idrija

Wegbeschreibung

Podroben opis:

Običajno izhodišče je neoromanska župnijska cerkev Žiri, z dvema zvonikoma, čudovitim barvnim vitražom Marka Jermana. Cerkev, posvečena Sv. Martinu, izžareva mirnost in toplino ter vas vabi k molitvi. Od cerkve (izstop na desni) lahko pot nadaljujemo po cesti cca 100 m in za mostom naletimo na kolesarsko in pešpot desno ob reki Poljanska Sora do cerkve Sv. Ane, ki jo vidimo že od daleč na majhni vzpetini.

Hodite pa lahko tudi po glavni ulici od cerkvenega izhoda na levi, skozi mesto in po 300m takoj za mostom levo, po asfaltni cesti vzdolž Poljanske Sore.

Če prihajate iz prenočišč v Žireh (Gostišče pri Županu in Gostilna pr´Zet v bližini cerkve Svetega Lenarta), hodite približno 50m desno od glavne ulice in nato zavijete levo. Sledite asfaltirani poti čez dolino. Tudi tukaj od daleč vidite cerkev Sv. Ane. Po mostu čez reko Poljanska Sora gremo 100m  po makadamski cesti desno; peš pot na kratko vodi čez travnik in južno pobočje do cerkve s staro Messnerjevo hišo (z privolitvijo župnika v Žireh, je možna  preprosta nastanitev). Sledite ozki dostopni poti, dobrih 100m, in se nato povzpnite desno do nekaterih hiš. Od tod vodi makadamska markirana pohodna pot (Mrzli vrh, markacija: bela pika v rdečem krogu, deloma tudi rumena pika v zelenem krogu). Desno nad hišo se gozdna pot spet za kratek čas spušča navzdol. Sedaj dosežete preprosto gramozno pot, ki ji sledite po desni navkreber. Kasneje ta postane ozka gozdna pot in vodi ob robu grebena. Pri odcepu nadaljujete desno (markacija). Po približno 1,5 km pot postane steza, ki vodi naprej navkreber dokler se ne priključi na gozdno pot, ki pripelje na majhen travnik; tu ne nadaljujemo naravnost, temveč sledimo desno gramozni poti v kratek spust. Nato hodite čez drug travnik zgoraj vzdolž ob robu gozda in sledite poti naravnost v gozd. Če to zgrešite, nadaljujte po robu gozda, kasneje naletite na gozdno pot, ki ji sledite po levi strani. Končno pridete po približno 300m ponovno na odprti travnik in na utrjeno pot po kateri gremo desno navkreber. Po nekaj ovinkih pridemo na greben Mrzlega vrha (spomladi, zgodaj Aprila, prekrit z modrimi krokusi); Žiri - Mrzli vrh 5,5 km.

Na grebenu so odpira pogled na Slovenijo od Kamniško-Savinjskih Alp in Karavank do mogočnega in vedno belega Triglava do Malega Golaka (naslednji etapni cilj Benediktove poti skozi Slovenijo).  Sedaj večinoma sledite asfaltni cesti po grebenu (označena kot planinska pot R7) približno 5km. Večkrat se pot odcepi na gozdne in poljske poti kot bližnjice, mimo nekaj zaselkov (Ledine, Ledinsko razpotje), med potjo pogosto vidite različna znamenja z oznakami.

Varianta A:  Po prečkanju prevojne ceste v Ledinskih razpotjih, neposredni pri penzionu in okrepčevalnici Hram Fortuna, markirana pohodna pot zavije desno čez greben (rdeči krog z belo piko). Naprej sledite gozdni poti; pozor: po 100m se pot odcepi desno (bodite pozorni na markacijo), kateri tudi sledite. Pot se kasneje spremeni v ozko pohodniško pot. Sedaj pot vodi cca 800m navkreber s kratkimi vzponi. Sledi pot navzdol, s krajšimi skalnatimi, včasih zelo strmimi odseki, katere je potrebno premagati in so mokri, zelo spolzki! Pot dalje vodi prečno skozi gozd navzdol, po strmem pobočju. Po približno 2 km se pride do razgledne točke s katere je čudovit razgled na mesto Idrija. Z razgledne točke se usmerite desno nazaj v jarek in sledite gozdni poti iz doline. Za ovinkom se gre nazaj proti mestu in končno prispete na utrjeno krajevno pot, ki ji sledite po levi strani. Po 100m se spustite desno in takoj zavijete spet levo na pot v naselje. Ta se priključi na ulico, ki ji sledite po levi strani. Na koncu pridete do moderne dvoranske  cerke Sv. Jožefa, župnijska cerkev Idrija, s svojimi veličastnimi steklenimi okni. (avtor  Stane Kregar 1973;  "Staklo" Zagreb, Paule Sušilovič 1974) -Ledinsko Razpotje - župnijska cerkev Sv. Jožefa, Idrija: 5 km

Varianta B:  S kižišča prevojne ceste v Ledinskih razpotjih nekaj časa sledite asfaltirani cesti še 3 km položno navkreber. Bodite pozorni, po približno 200m za gostiščem Hram Fortuna se držimo na travniku spet desno; drugih odcepov ne upoštevamo. Po približno 2,5 km lahko na razdalji (približno 500 m) vidimo vasico Gore (z izpostavljeno cerkvijo na hribu). Tukaj še pred koncem vodi strma steza desno navzdol ali na koncu gozda naprej, zavijete 50 m, na robu travnika pod cesto ostro zavijete. Pozor, markacije so v obeh primerih težko vidne. Sledite strmi, a čudoviti gozdni poti, ki občasno vodi po rahlo skalnem terenu. Tej poti - označeni kot slovenska planinska pot sledimo približno 2 km navzdol (približno 500 m višinske razlike) in tako pridemo neposredno do mesta Idrija, ki je znano po 100 -letni proizvodnji živega srebra. Na koncu pot poteka po travniku delno tudi po stopnicah, neposredno med posameznimi hišami, zgrajenimi na pobočju. Spodaj na ravnini sledite cesto na levi 200 m. Na koncu najdete sodobno dvoransko župnijsko cerkev Sv. Jožefa. Ima veliko vitražo in impozanten sodoben križev pot. (Planinsko razpotje - Župnijska cerkev Sv. Jožefa - 5 km).

Pri velikem križišču je najboljši način za prehod preko mostu za pešče čez reko Idrijco. Po glavni ulici pridete neposredno do starega mestnega jedra (gostišče Barbara oz. glavnega trga ter gradu Gewerkenegg).

Javni prevoz

na izhodišče etape lahko pridete le z osebnim avtomobilom; (Obstaja omejena avtobusna povezava iz Škofje Loke, vendar ne ob vikendih ali praznikih).

Do Idrije se lahko pride z avtobusom.

Navodila

Najboljši način za pot do Žirov je iz Logatca (izhod z avtoceste A1) (približno 30 km) ali iz Kranja (izhod A2) prek Škofje Loke (približno 50 km)

Parkiranje:

Na voljo so brezplačna parkirna mesta

///masche.baumwolle.empfehlungen

Oprema:

Če se odločite za vzpon in spust čez greben (varianta A), so za oporo nujni dobri pohodniški čevlji in pohodniške palice.

Grundausrüstung für Wanderungen

Etappentour aussichtsreich Einkehrmöglichkeit kulturell / historisch botanische Highlights faunistische Highlights