30 Tage Pro gratis testen Community
Start Touren Pot Juliusa Kugyja v 30 etapah - povezava prek E 10Aa

Pot Juliusa Kugyja v 30 etapah - povezava prek E 10Aa

Wanderung · Triglav Nationalpark
ÖAV Sektion Klagenfurt Verifizierter Partner
    Blick auf Zgornje Gorje/Obergöriach - am Weg in das Radovnatal – Flugaufnahme
    Foto: Zgornje_Gorje (Ober Göriach) Robertn
m 1600 1400 1200 1000 800 600 400 200 35 30 25 20 15 10 5 km

Wir genießen das Weite und Beschauliche des Radovnatals, lassen uns über Wirtschaftswege und schöne Naturpfade in die Region Pokljuka mit Rudno polje und in die Uskovnica führen.

Wir wandern von der Hst. Podhom und treffen auf den Geol. Lehrpfad/Slovenska geološka pot - bald danach, jetzt ohne Lehrpfad, passieren wir die Ortschaften Sp. Gorje, Višelnica, Sv. Miklauž, Grabče und Teile von Krnica. Wir erreichen die Verbindungsstraße "Bled-Mojstrana", die uns durch große Abschnitte des Radovnatals, stets nahe der Radovna, begleitet. Auf Höhe von Srednja Radovna verlassen wir dieses schöne Tal und schwenken nach Süden. Hauptwirtschaftswege und vereinzelt Wanderpfade bringen uns über die Stresena dolina, Velika raven, Medvedova konta und Planina Javornik in das Zentrum der Region Pokljuka, in die Rudna dolina mit dem Hauptort für Wintersport/Biathlon: Rudno polje mit dem Rudolfa Badjure. Entlang des Wanderweges: Rudno polje-Uskovnici gehen wir - vorbei an der Planina Praprotnica - zur Ribnica und der Region Uskovnica mit dem Etappenziel: Planinska koča na Uskovnici.

[2 Alternativen und 8 Pausen]

Profilbild von Valentin Wulz, Dr.
Valentin Wulz, Dr.
Aktualisierung: 15.08.2022
nordwestl. von Meji vrh, 1.522 m
Podhom, 554 m

Asphalt 7,89%Schotterweg 50,89%Naturweg 17,15%Pfad 5,95%Straße 18,09%
Straße

Auf den Verbindungsstraße stets auf der linken Seite gehen!

Planinska koča na Uskovnici, Srednja vas v Bohinju 137, 4267 Srednja vas v Bohinju,

T: +386 31 341 814

E:  tnp.si

T: +386 4 578 02 00

-------------------------------------

JULIUS-KUGY-DREILÄNDERWEG IN 30 ETAPPEN – BERGE DER FREUNDSCHAFT: Entstehung und Umsetzung

Die alpinen Vereine von Kärnten, Slowenien und Friaul-Julisch Venetien haben sich zusammengeschlossen, um diesen einzigartigen Alpin- und Kulturraum zu beleben. So wurde im Juni 2019 beim 55. Dreiländertreffen (später in Forum Julius Kugy umbenannt) in Mojstrana zu Ehren des großen Alpinisten und Leitfigur für den Alpe-Adria-Gedanken die Idee zum „Julius-Kugy-Dreiländerweg“ (int.: Julius-Kugy-Alpine-Trail) geschaffen. Noch im selben Jahr wurde ein Fernwanderweg um die Südalpen mit einer Länge von ca. 720 km und etwa 44.000 Hm festgelegt und auf alpenvereinaktiv.com eingepflegt – dieser Weg ist seither als App für begeisterte Weitwanderer abrufbar. Entlang der Mittelgebirgs-, Montan- und Hochgebirgsstufen, die gut begehbar sind, trifft man auf gastliche Hütten (17) sowie freundliche Bewohner in kleinen Dörfern und Kleinstädten (13). Dieser überregionale Themenweg, der im Abschnitt Kärnten bereits seit Juli 2020 mit Wanderzeichen beschildert wurde, regt auf 30 Etappen zur Entdeckung der heilenden Stille in entlegenen alpinen Regionen, Almen und Dörfern an – zudem wurde zumeist auf bereits bestehende Wegenetze zurückgegriffen.

SLO: Pot Julius-Kugy-Alpine-Trail - obhodnica po gorah prijateljstva treh dežel

Planinske zveze avstrijske Koroške, Slovenije in Furlanije-Julijske krajine so se v okviru tradicionalnega sodelovanja planincev teh treh dežel odločile, da aktivno prispevajo k nadaljnjemu razvoju tega edinstvenega alpskega in kulturnega območja. Na osnovi dogovora leta 2019 v Mojstrani so svoja redna srečanja preimenovale v »Julius Kugy – alpski forum treh dežel«. Dogovorile so se tudi o vzpostavitvi krožne planinske poti (obhodnice), ki so jo v čast in spomin na pomembno  planinsko osebnost vseh treh dežel poimenovale »Pot Juliusa Kugya«. Pot v dolžini 720 km in s 44.000 višinskimi metri vzponov in spustov  je krožna in vodi preko dolin, sredogorja in visokogorja vseh treh dežel. Poteka po obstoječih planinskih poteh , mimo vasi in manjših mest (13), prenočimo lahko v planinskih kočah (17), ki jih upravljajo planinska društva. Planinci, ki se bodo podali na to pot, bodo v 30 etapah odkrivali številne naravne in kulturne znamenitosti vseh treh dežel. Potek slovenskega dela poti z vsemi podrobnostmi je dostopen na aplikaciji za raziskovanje in vodenje po planinskih poteh maPZS (mapzs.pzs.si), celotno traso poti po vseh treh deželah pa najdete na alpenvereinaktiv.com.

-------------------------------------------------------------------

E:  Kugy-BIOGRAPHY

Julius Kugy, born 1858 in Gorizia, died in 1944 in Trieste, was very talented - musically, commercially and linguistically. Furthermore, his life was characterized by an extremely strong relationship to the mountains, especially to the "Julian Alps". As an alpinist and author with botanical tendencies, he became the leading figure for the Alpe-Adria concept, for the border- triangle (Austria-Italy-Slovenia) Olympic advertising "Senza-Confini" as well as for the Kugy classes at the federal grammar school for Slovenes in Klagenfurt. The many first ascents, new tours, Kugy trails in the Eastern Alps, a Kugy memorial in the Triglav National Park, but also many street names in the Alpe-Adria region, point out the extraordinary energy and ability to work together to successfully maintain this international cooperation.

SLO: Kugy-ŽIVLJENJEPIS

Julius Kugy, je bil rojen 1858 v Gorici, umrl pa  je leta 1944 v Trstu. Bil je nadarjen na številnih področjih – glasbenem, komercialnem in jezikovnem. Poseben pečat njegovemu življenju pa je dala ljubezen in umetniški čut do gora, še posebno do »Julijcev«. Kot avtor številnih knjig o gorah, ki imajo tudi botanični pridih, je postal simbolna povezovalna osebnost v prostoru Alpe–Jadran; v ideji o skupni organizaciji olimpijskih iger Treh dežel (avstrijske Koroške, Furlanije-Julijske krajine in Slovenije); v Celovcu na Zvezni gimnaziji in Zvezni realni Gimnaziji za Slovence že več let uspešno deluje Kugyev razred. Kot alpinist se je v zgodovino zapisal s številnimi prvimi pristopi na vrhove v Julijcih na kar nas spominjajo tudi poimenovanja poti in značilnih mest v teh gorah; dolino Trente zaznamuje tudi njegov mogočni spomenik, po njem so poimenovane tudi ulice in ceste v območju Alpe–Jadran. Njegova osebnost je navdih za uspešno mednarodno sodelovanje narodov in kultur na stičišču treh dežel.

D:  Kugy-BIOGRAFIE

Julius Kugy, geb. 1858 in Görz, gest. 1944 in Triest, war musikalisch, kaufmännisch und sprachlich sehr begabt – darüber hinaus war sein Leben geprägt von einer überaus starken Beziehung zu den Bergen, allem voran zu den „Julischen“. Als Alpinist und Buchautor mit botanischen Neigungen wurde er zur Leitfigur für den Alpe-Adria-Gedanken, die Dreiländer-Olympiabewerbung „Senza-Confini“ und die Kugy-Klasse am BRG für Slowenen in Klagenfurt. Auch lassen die vielen Erstbesteigungen, Neutouren, Kugy-Wege in den Ostalpen, ein Kugy-Denkmal im Triglav-Nationalpark, eine Bronze-Büste in Valbruna, aber auch viele Straßenbenennungen im Alpe-Adria-Raum die außergewöhnliche Tatkraft und erfolgreiche internationale Zusammenarbeit erkennen.

I:  Kugy-BIOGRAFIA

Julius Kugy, nato nel 1858 a Gorizia, morto nel 1944 a Trieste, è stato un talento, dal punto di vista musicale, commerciale, letterario - oltre a ciò la sua vita è stata segnata da un rapporto molto forte con la montagna, in particolar modo con le Alpi Giulie. Come alpinista e scrittore con interessi botanici è diventato una figura simbolica nell'idea Alpe-Adria, come possono testimoniare la gara olimpica dei tre paesi "Senza Confini", e la classe Kugy al BRG per gli sloveni a Klagenfurt. Ed ancora, le molte prime ascese, i nuovi tour, la Kugy-way nelle Alpi orientali, il monumento nel Parco nazionale del Triglav, ma anche le numerose intitolazioni stradali nella regione dell'Alpe-Adria, la straordinaria forza e capacità di alimentare con successo la cooperazione internazionale.

07.30 Uhr, Hst. Podhom (553 m)
///gleichfalls.beirat.aufforderung

18.00 Uhr, Planinska koča na Uskovnici

Wegbeschreibung

KURZE  WEGBESCHREIBUNG:

Hst. Podhom-nordwestl. Sp. Gorje-Višelnica-südl. Sv. Miklauž-Grabče-nördl. Krnica-Sp. Radovna-Kreda-Srednja Radovna-Za loko-Stresena dolina-nordöstl. Kremenovec-nordöstl. Pl. Pekel-westl. Meji vrh-westl. Pl. Meja dolina-östl. Velika raven-östl. Medvedova konta-Pl. Javornik-nordwestl. Petkovec-Sp. Razor-Rudno polje/Rudolfa Badjure-Španove jame-nordwestl. Pl. Praprotnica-Planinska koča na Uskovnici

GENAUE  WEGBESCHREIBUNG:

1.  Wir wandern vom Bahnhof-Vorplatz (554 m) nach NO zum Zentrum der Ortschaft Podhom, um in einem leichten Rechtsbogen um südwestl. Der Gedenkstätte Dr. Belar auf den Slovenska geološka pot zu treffen - hier gehen wir nach li., SW., der Verbindungsstraße 634 entlang.

2.  Bei der folgenden Straßenkreuzung verlassen wir die Slovenska geološka pot und gehen nach re., W und ignorieren dabei in einer Linkskurve vier Zufahrtswege. Wir gehen auf den Ortsteil Višelnica in Ri. SW zu und kommen nach ca. 800 m auf eine große Straßenkreuzung - wir gehen südlich der Sv. Miklauž und geradeaus und erreichen Grabče nach ca. 800 m.

3.  Wir wenden uns spitzwinkelig in Ri. NW - nach ca. 100 m beachten wir zwei Zufahrtswege nicht und folgen in einem Linksbogen der Straße, die uns über die Radovna führt. Bei der Straßenkreuzung wandern wir im Linksbogen durch die Streusiedlung und gehen in Ri. SW in Ufernähe - knapp vor der Verbindungsstraße 907, bei den ersten Häusern der Ortschaft Krnica, machen wir die 1. Pause, 4 km, 625 m.

ALTERNATIVE 1: Auf der Verbindungsstraße 907 in Ri. S/SO bleiben und über Zg. Gorje nach Bled (Burg, See) wandern, um danach mit der Wocheinerbahn wieder zurück zum Ausgangspunkt: Blejska Dobrava zu fahren.

ALTERNATIVE 2: Mit dem Bus von Kranj über Bled nach Krnica fahren und von der Hst. die Wanderung entlang der Radovna auf der Verbindungsstraße 907 beginnen.

4. Wir bleiben jetzt - von wenigen Änderungen abgesehen - auf der Verbindungsstraße 907 und ändern gleichzeitig die Wanderrichtung auf NW. So verlassen wir nach ca. 1 km die V-Straße 907 nach halbrechts und kommen nach einem leichten Linksbogen wieder nach ca. 1 km auf die Verbindungsstraße zurück.

5. Wir machen bei einem Parkplatz auf Höhe der Ortschaft Perniki auf SH 655 m und 7 km die 2. Pause. Nach ca. 3,7 km verlassen wir bei einem Denkmal „Spomenik požgani vasi“ abermals die V-Straße 907 nach halbrechts und machen beim Kreda-Teich die 3. Pause, 11,5 km, 684 m.

6. Wir queren einen Weg und gehen in einem leichten Linksbogen zum Anwesen Klemen - wir wenden uns nach li, S, queren die Radovna und wandern wieder, jetzt ca. 400 m, auf der V-Straße 907 nach NW - auf eine Gabelung (mit Rad-Hinweisschildern)

7.  Wir verlassen die Verbindungsstraße 907, wandern der Schotterstraße und dem Radweg STPK nach oben und machen auf SH 1000 m die 4. Pause,15,4 km. In der Folge ignorieren wir 2 rechts abgehende Hauptwirtschaftswege (HWW) und machen bei der dritten Abzweigung in der Stresena dolina die 5. Pause, 18,2 km, 1270 m.

8.  Der HWW führt uns nordöstlich des Berges Kremenovec in einem Rechtsbogen vorbei. Weiter aufwärts gehen wir auf Bratovlja peč und machen bei der nächsten Wegkreuzung, knapp vor dem höchsten Punkt der Tagesetappe, die 6. Pause, 23 km, 1510 m.

9.  Wir gehen dem HWW in Ri. SW, westlich am Meji vrh vorbei, entlang und queren nach ca. 1,2 km auf Höhe von Meja dolina einen wichtigen Wanderweg. Nach ca. 1 km beachten wir einen rechts und nach ca. 500 m einen links abgehenden HWW nicht. Wir gehen nach re. in Richtung W und wandern nach ca. 1 km bei einer Gabelung nach li., SO. nordöstlich von Velika raven vorbei und kommen nach 900 m zu einer Wegkreuzung (7. Pause, 27 km, 1361 m).

10.  Mit dem Hinweisschild zur Blejska koča verlassen wir den Radweg STKP in Ri. SW, um nach ca. 900 m zu einem weiteren HWW zu gelangen. Östlich an der Medvedova konta vorbeit treffen wir auf einen weiteren HWW, dem wir nach re., W folgen. Kurz danach wenden wir uns nach li., S - auf einem Pfad erreichen wir nach ca. 600 m einen HWW mit den Wanderwegen Spp und Slovenska geološka pot - wir gehen kurz nach re., W und gleich wieder nach li., S zur Planina Javornik.

11.  Wir verlassen die Planina (hier gibt es eine kleine Jausenstation)auf einem Naturpfad in Ri. SW und gehen auf die Rudna dolina zu - wir wandern nordwestlich von Petkovec vorbei und kommen auf einen HWW, den wir queren. Ein Pfad bringt uns südöstlich am Sp. Razor vorbei - wir treffen nach ca. 1,2 km auf die Verbindungsstraße 906 und wenden uns auf einem parallellaufenden Pfad nach re., SW. - im Ortszentrum von Rudno polje/Rudolfa Badjure in der Nähe des ŠC Pokljuka machen wir die 8. Pause, 33 km, 1335 m.

12.  Wir bleiben auf der V-Straße 906 und dem Wanderweg Nr. 15: Rudno polje-Planina Uskovnici - nach ca. 700 m verlassen wir diese und Spodnje polje auf Höhe Razpotje halblinks und wandern auf einem schmalen Schotterweg in Ri. S. Nach ca. 1,5 km, nordwestlich der Planina Praprotnica, queren wir einen HWW - ein leichter Rechtsbogen bringt uns hinunter zur Ribnica (dabei ignorieren wir 2 li. abgehende Wege).

13.  Von Nordosten kommend durchwandern wir die Planina Uskovnici und treffen auf eine beschauliche Kapelle und auf die Anbindung E 10a zum Julius-Kugy-Dreiländerweg - ein leichter Linksbogen bringt uns zum Etappenziel E 10A, eine Erweiterung des Dreiländerweges: Planinska koča na Uskovnici (36,8 km, 1154 m)

----------------------

TOČNA NAVODILA:

1. Iz preddvorja postaje (554 m) se odpravimo proti SV do središča vasi Podhom, v blagem desnem ovinku proti jugozahodu. Spomenik dr. Belar do Slovenske geološke poti - tu gremo levo JZ po navezovalni cesti 634.

2. V naslednjem križišču zapustimo Slovensko geološko pot in zavijemo desno, zahodno, v levem ovinku zanemarimo štiri dostopne ceste. Gremo v predel Višelnica v smeri JZ in po približno 800 m pridemo do velikega križišča - gremo južno od Sv. Miklauž in naravnost ter po približno 800 m dosežemo Grabče.

3. Zavijemo ostro v smeri SZ - po približno 100 m zanemarimo dve dovozni cesti in sledimo cesti v levem ovinku, ki nas vodi čez Radovno. Na križišču zavijemo levo skozi razloženo naselje in se ob obali usmerimo proti jugozahodu - tik pred povezovalno cesto 907 pri prvih hišah v vasi Krnica naredimo 1. pavzo, 4 km, 625 m.

ALTERNATIVA 1: Ostanemo na povezovalni cesti 907 v smeri S/SO in preko Zg Gorje pešačimo do Bleda (grad, jezero) in se nato po Wocheinerbahn vrnemo na izhodišče: Blejska Dobrava.

ALTERNATIVA 2: Z avtobusom iz Kranja preko Bleda do Krnice in iz Hst.-a začnite peš ob Radovni po povezovalni cesti 907.

4. Sedaj ostanemo - razen nekaj sprememb - na navezovalni cesti 907 in hkrati spremenimo smer hoje na SZ. Po cca 1 km zapustimo V-Straße 907 na pol desno in se po rahlem ovinku v levo po cca 1 km vrnemo na povezovalno cesto.

5. 2. pavzo naredimo na parkirišču pri vasi Perniki na VZ 655 m in 7 km. Po cca 3,7 km pri spomeniku Spomenik požgani vasi ponovno zapustimo V-cesto 907 poldesno in naredimo 3. odmor pri ribniku Kreda, 11,5 km, 684 m.

6. Prečkamo pot in gremo v blagem levem ovinku do Klemnovega posestva - zavijemo levo, S, prečkamo Radovno in ponovno hodimo, sedaj približno 400 m, po V-cesti 907 proti SZ - do razcepa ( s kolesarskimi znaki)

7. Zapustimo navezovalno cesto 907, se povzpnemo po makadamski cesti in kolesarski stezi STPK ter naredimo 4. pavzo na VS 1000 m, 15,4 km. Nato zanemarimo 2 glavni kmečki cesti (HW), ki se odcepita desno, in naredimo 5. odmor na tretjem križišču Stresenske doline, 18,2 km, 1270 m.

8. HWW nas v desnem ovinku pripelje severovzhodno od hriba Kremenovec. Naprej gremo do Bratovlja peči in na naslednjem razpotju, tik pred najvišjo točko dnevne etape, naredimo 6. pavzo, 23 km, 1510 m.

9. Hodimo po VZ v smeri JZ, zahodno mimo Mejega vrha in po približno 1,2 km prečkamo pomembno planinsko pot v višini Meje doline. Po cca 1 km zanemarimo HWW na desni in po cca 500 m na levi. Gremo na desno. v smeri Z in po cca 1 km hoje levo na razcepu JV. severovzhodno od Velike ravni in po 900 m pridemo do razpotja (7. odcep, 27 km, 1361 m).

10. Pri tabli za Blejsko kočo zapustimo kolesarsko stezo STKP v smeri JZ in po približno 900 m pridemo na drugo VZ. Mimo Medvedove konte proti vzhodu srečamo drugo HWW, ki ji sledimo desno, W. Kmalu zatem zavijemo levo, S - na pot, ki po približno 600 m pridemo na VZ s pohodnimi potmi Spp in Slovenska geološka pot - zavijemo desno, Z in takoj levo, S do Planine Yavornik.

11. S Planine (tu je manjša okrepčevalnica) zapustimo naravoslovno pot v smeri JZ in gremo proti Rudni dolini - hodimo severozahodno od Petkovca in pridemo do VZ, ki ga prečkamo. Pot nas pelje jugovzhodno mimo Sp Razor - po približno 1,2 km srečamo cesto 906 in zavijemo desno JZ na vzporedno pot. - v središču Rudnega polja/Rudolfa Badjure pri ŠC Pokljuka naredimo 8. odmor, 33 km, 1335 m.

12. Ostajamo na V-cesti 906 in planinski poti št. 15: Rudno polje-Planina Uskovnici - po približno 700 m jo zapustimo in Spodnje polje v višini Razpotja pol levo ter hodimo po ozki makadamski cesti v smeri. S. Nach Pribl.

13. Iz smeri severovzhoda gremo skozi Planino Uskovnici in pridemo do mirne kapelice in priključka E 10a na Julius Kugy Dreiländerweg - rahel ovinek v levo nas pripelje do cilja etape E 10A, podaljška the Dreiländerweg: Planinska koča na Uskovnici (36 ,8 km, 1154 m).

Zugverbindung von Jesenice oder Busverbindung von Krain (über Bled)

öffentliche Verkehrsmittel

nahe dem Öffis

///gleichfalls.beirat.aufforderung

gemeindeeigene Broschüren (Gorje, Kranska Gora, Mojstrana)

I feel Slovenia - Wandern in Slowenien, S. 14ff

I feel Slovenia - Koroška ... Buntheit der Täler   www.koroska.si

Wandern durch Slowenien. www.via-alpina.org und www.slovenia.info

Gipfel der Freundschaft: Triglav, S. 134f.