Start Touren Planjava (2392 m)

Planjava (2392 m)

· 1 Bewertung · Bergtour · Untersteiermark
Profilbild von Joco S
Joco S
    Foto: Joco S, Community
m 2000 1500 1000 14 12 10 8 6 4 2 km
Slap Rinka - Okrešelj - Kamniška koča na Kamniškem sedlu - Planjava - Okrešelj - Slap Rinka

Opis vrhov in postojank:

Slap Rinka

Slap Rinka je slap Savinje, oziroma njenega izvirnega potoka v zatrepu Logarske doline. Rinka je med najlepšimi in najbolj obiskanimi slapovi v Sloveniji. Je najvišji slap izmed dvajsetih (stalnih in občasnih) v Logarski dolini. Pada preko široke stene in je s svojimi 105 metri drugi najvišji slap v Sloveniji. Poleti ga pridejo občudovat številni turisti in pohodniki, v zimskem času pa po zaledenelem slapu plezajo alpinisti. Nahaja se povsem v zatrepu doline. Od parkirišča na koncu asfaltne ceste ga po enostavni označeni poti dosežemo v ca. 15 minutah. Voda za slapom kmalu ponikne in zopet priteče na dan v spodnjem delu doline na izviru Črne. V steni ob slapu je okrepčevalnica Orlovo gnezdo.

Frischaufov dom na Okrešlju (1396 m)

Ko je novembra leta 2019 požar uničil kočo, v kateri so se spisale prenekatere zgodbe, zaradi katerih so tekle solze sreče in žalosti, v kateri se je razlegal smeh in so se kovala večna prijateljstva, je Planinsko društvo Celje - Matica še močneje stopilo skupaj in začelo graditi nov planinski dom. Ker si želimo, da se na Okrešlju ponovno širi smeh, tkejo nove medsebojene vezi in srečujejo dobri ljudje.

Novi Frischaufov dom na Okrešlju bo moderna, sodobna in ekološko varčna koča, ki bo zadostila vsem novodobnim smernicam in trendom gradnje koč v Alpah. Projektant, podjetje Kultivator, je pri snovanju koče sledil osnovnemu vodilu, in sicer postaviti nov dom v amfiteater in zaobjeti pogled na mogočne gore, ki ga obkrožajo. Tako se vedutno odpira v nadstropju in prvi mansardi proti jugovzhodu, v drugi mansardi pa ulovi poglede proti Turski gori in Rinkam. Koča bo zgrajena iz kamna in lesa. Kamnito pritličje bo naslonjeno na skalnat rob terena in zlito z njim, kamnita baza pa se bo nadaljevala tudi v nadstropju in bo delovala kot hrbet za leseni, mehki del koče.

V novi koči bo 48 ležišč. V mansardi bosta dve sobi namenjeni skupnim ležiščem, ostale bodo manjše z individualnim pridihom. V jedilnici bo prostora za 60 ljudi, prav toliko tudi na letni terasi, ki je ostala v enaki zasnovi kot prejšnja in bo obrnjena na jugovzhod, s pogledom proti Planjavi in Ojstrici. V koči bo tudi večnamenski prostor, namenjen različnim dejavnostim in dogodkom.

Kamniška koča na Kamniškem sedlu (1864 m)

Koča stoji na prisojni strani tik pod grebenom Kamniškega sedla (1903 m), ki povezuje Planjavo in Brano. Nekateri uporabljajo za sedlo tudi ime Jermanova vrata, ki je nastalo v času rokovnjačev. Kamniška podružnica SPD je začela s pripravami za gradnjo koče že leta 1902, dogradili in odprli pa so jo 12. avgusta 1906. PD Kamnik je leta 1953 kočo obnovilo in prizidalo jedilnico, leta 1955 po postavilo tovorno žičnico; ker pa je koča postala pretesna in tudi ni več ustrezala sodobnejšim zahtevam obiskovalcev, so se odločili, da bodo zgradili novo. V začetku maja 1981 so začeli rušiti staro kočo in graditi novo; odprli so jo 23. julija 1983 ob 90-letnici Kamniške podružnice SPD. Leta 2012 je bila prenovljena notranjost koče skupaj z novo kuhinjo, ki dosega sodobne standarde. Preskrba z energijo je vezana na fotovoltajične celice, vetrni agregat in pomožni dizelski agregat. Oskrba vode je vezana na kapnico in dezinfekcijo preko UV filtra. Odpadne vode se prečistijo v čistilni napravi. Koča je odprta vsak dan od sredine junija do oktobra, v ostalih mesecih ob sobotah in nedeljah (dežurstvo članov PD Kamnik - strežejo le pijačo).

Razgled:

Z vrha sedla se odpira razgled na vse strani. Na vzhodu se v bližini dviga zahodno ostenje Planjave, levo za njo pa se kaže Ojstrica; na jugu vidimo v bližini krnico med Planjavo in Brano, domačini ji pravijo Pastirci, za njo pa obširna gozdnata pobočja, ki padajo v dolino Kamniške Bistrice; na drugi strani doline se dvigajo vzhodna gozdnata pobočja Krvavca; na zahodu se v bližini pne Brana, desno za njo pa je nad Kotliči Turska gora; najlepši je pogled proti severu: pod nami je obširno območje Okrešlja, nad njim pa se dviga Mrzla gora; lepo vidimo slap Rinka, ki pada čez skalni prag; malo desno pod Okrešljem se nam pokaže celotna Logarska dolina, za njo vidimo Olševo, desno nad dolino skupino Krofičke, levo pa gorski greben nad Matkovim kotom.

Zanimivejše ture:

• Planjava (2392 m)  2 h;
  • Ojstrica (2350 m) po poti pod Planjavo ter čez Lučko Babo in Škarje 4 h;
  • Brana (2252 m) 1 h 30;
  • Turska gora (2251 m) čez Kotliče 2 h 30;
  • Skuta (2532 m) čez Tursko goro 4 h.

Planjava (2392 m)

Planjava je najvišja in najbolj mogočna gora vzhodnega dela Kamniških in Savinjskih Alp. Ima dva vrhova vzhodnega in zahodnega. Na vzhodni 2 metra nižji vrh je speljana markirana pot. Vrh, ki ima vpisno skrinjico ima lep razgled po Kamniških in Savinjskih Alpah. Na zahodu se njeno prepadno ostenje dviga nad Kamniškim sedlom, proti vzhodu pa se z vrha izteka dolg greben proti Škarjam. Na severu pada skoraj navpična 1000 m visoka razrita stena v Kot ali sklep Logarske doline, južno pobočje pa se s skalnega ovršja spušča prek strmih travnih vesin in gladkih skokov v Repov kot. Kot prvi turist se je povzpel na Planjavo leta 1793 grof Franz Hohenwart skupaj z domačinom Sprukom iz Kamniške Bistrice; prišla sta skozi Repov kot. Pred njima pa so bili zanesljivo na vrhu domači lovci. Dr. Frischauf je bil prvič na Planjavi leta 1878. Danes je Planjava med najbolj obiskanimi gorami v Kamniških in Savinjskih Alpah; tudi alpinisti radi plezajo v njenih stenah. Razgled z vrha je prav tako lep in obširen, kot je opisan pri Ojstrici; s Planjave pa se v najlepši luči pokaže koničasta Ojstrica.

Koča pod slapom Rinka (1.005 m)
///empfehlungen.verursachen.kammer

Planjava

Wegbeschreibung

Opis poti:

S parkirišča pri Koči pod slapom Rinka se usmerimo na široko turistično pot, ki se začne zložno vzpenjati. Po dobrih desetih minutah hoje pridemo iz gozda, kjer pridemo do slapu Rinka. Usmerimo se levo (desno Orlovo gnezdo) v smeri Doma na Okrešlju (nažalost pogorel, obnova poteka). Pot najprej preči mostiček in se na drugi strani začne strmeje vzpenjati. Po krajšem vzponu nas pot pripelje pod stene, od koder sledi prečenje do vrha slapu. Ta del je izpostavljen padajočemu kamenju. Pot nato ponovno preči Savinjo in se naprej s pomočjo stopnic povzpne ob reki navzgor. Naprej se vzpenjamo po desni strani (levi breg) Savinje. Kmalu pridemo do izvira Savinje, kjer ponovno prekoračimo vodo. Na drugi strani gre pot v strnjen gozd in nas po krajšem vzponu pripelje do zimskega zavetišča na Okrešlju. Nadaljujemo levo in v nekaj korakih pridemo do bivšega Doma na Okrešlju. Pri domu se usmerimo na pot v smeri Kamniškega in Savinjskega sedla. Kmalu pridemo na rob razglednega travnika, kjer je razpotje. Nadaljujemo levo v smeri Kamniškega sedla po poti, ki se sprva zmerno vzpenja skozi gozd in nato čez pas grmičevja. Pot se nato povsem položi in nas v kratkem prečenju pripelje do melišča po katerem se po dobro nadelani poti povzpnemo do vstopa v manj zahtevno steno. Naprej se s pomočjo številnih varoval povzpnemo stopnjo višje, kjer strmina nekoliko popusti, a je pot še vedno precej strma in izpostavljena padajočemu kamenju. Višje nas pot pripelje do strmega in v snegu za zdrs nevarnega melišča, katerega pa le prečimo. Sledi kratek vzpon po široki in nekoliko izpostavljeni polički za katero nas pot pripelje na prostrana travnata pobočja Kamniškega sedla.Le nekaj korakov naprej pridemo na razpotje, kjer nadaljujemo levo (desno Turska gora in Brana) in se po zložni poti obdani s travniki v nekaj minutah spustimo do Kamniške koče. Pri koči se usmerimo proti vzhodu v smeri Planjave do katere imamo še dve uri hoje. Pot naprej sprva v zgornjem delu preči melišče nato pa postane tehnično zahtevna. Pot se nato vzpne po široki polički in nas pripelje v steno Planjave. V pomoč so nam varovala, ki nas skozi poličke in grape v katerih je v zgodnjem poletju še sneg pripeljejo na vršna manj strma pobočja Planjave. Pot naprej poteka po visokogorskih travah in nas pripelje na razpotje, kjer se usmerimo levo (desno Korošica). Poti, ki mestoma postane precej strma sledimo proti vrhu Planjave. Le nekaj minut pod vrhom pa se nam z desne priključi pot iz Logarske doline in Korošice. Pot, ki od tu naprej ni več zahtevna nas hitro pripelje na razgleden vrh.

Z avtobusom:

Avtobusna postaja Logarska dolina Hotel

Dostop do izhodišča:

Zapeljemo se v Luče (do sem iz Mozirja ali čez Kranjski rak) in naprej proti Logarski dolini. Kmalu za vasjo Solčava pridemo na križišče, kjer se levo odcepi cesta v Logarsko dolino. Zavijemo levo proti Logarski dolini (plačilo cestnine) in se peljemo po cesti do parkirišča pri koči pod slapom Rinka, kjer parkiramo.

Parkiramo na parkirišču pri Koči pod slapom Rinka.

///empfehlungen.verursachen.kammer

Priporočena oprema (poletje): čelada

Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze