Start Touren Panoráma-kör a Hármashatár-hegyen

· 1 Bewertung · Trailrunning · Dunazug-hegyvidék
Magyar Természetjáró Szövetség Verifizierter Partner  Explorers Choice
    Foto: Csanádi Márton, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / Kilátás Solymár felé a Virágos-nyeregtől a Határ-nyereg felé vezető szakaszon
    Foto: Rózsa Edvárd, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / A Kecskehegyi út legmeredekebb részének nagyon köves szakasza
  • / A Kecskehegyi út emelkedni kezd
    Foto: Rózsa Edvárd, Magyar Természetjáró Szövetség
m 400 350 300 8 6 4 2 km Fenyőgyöngye vendéglő Guckler-szikla
Talaj, tájékozódás és szintkülönbség szempontjából is könnyen, kényelmesen és gyorsan futható, klasszikus budai terepkör azokra az alkalmakra, amikor nem a kihívást keressük. Több szép, Óbudára és a Dunára nyíló panorámával is megajándékoz bennünket és beszélgetős futásra is kiválóan alkalmas.

Úttípusok

• egynyomos ösvény
  • normál földút
  • murvás út
  • aszfalt

Az erő beosztása

A futás hosszú, egyenletes emelkedővel indul és az összesen 150 méteres szintemelkedésből 100 métert rögtön az első másfél kilométeren le is tudunk. A maradék 50 m az utolsó előtti, azaz a 7. kilométerre esik, erre érdemes egy kicsit tartalékolni.

Ajánlott időszak

Bármilyen napszakban teljesíthető. Az útvonal nagyrészt árnyékos, a két komolyabb emelkedő is erdőben van, így nagyobb nyári melegben is kényelmes futás.

Terepfutás rovatunk támogatója a Dockyard. Az útvonal ajánlója a legendás Németh Csaba, Magyarország legeredményesebb aktív terepfutója.

• Az útvonal néhány száz méter kivételével árnyékos, így nagy nyári melegben is jó választás.
  • Fenyőgyöngyénél a buszmegállónál van egy kék nyomóskút, ami induláskor és érkezéskor is hasznos lehet. Ne feledjük azonban, hogy csak késő tavasztól őszig működik.
  • Indulás után előbb az aszfaltút jobb oldalán vezet az út, majd azt keresztezve áttér a bal oldalára és ezen futunk a Z+ jelzésre fordulásig. Ez egy mindössze 300 méter hosszú, de nagyon köves szakasz. Akinek érzékeny a bokája, az elágazásig maradhat az aszfalton is.
  •  Ha van a navigációra alkalmas sportórád, letöltheted rá a tracket a fenti „GPX letöltése” gombbal, de ha viszel magaddal telefont, a futást közvetlenül megnyitva navigálhatsz azzal is.

Profilbild von Edvárd Rózsa
Edvárd Rózsa
Aktualisierung: 12.05.2021

Fenyőgyöngye vendéglő

Fenyőgyöngye buszmegálló (291 m)
///nussecken.linse.gründe

Fenyőgyöngye buszmegálló

Wegbeschreibung

Itiner

• Fenyőgyöngyétől az aszfaltúttal párhuzamosan a K jelzésen indulunk el fölfelé, amelyről a Z+ jelzésre váltunk át.
  • A Z+-ról a Z jelzésre (Gückler Károly út) csatlakozunk és ezen haladunk tovább egészen a Virágos-nyeregig.
  • A Virágos nyeregtől a S jelzésen futunk tovább, majd rátérünk a Gyöngyök útja segédjelzésre, amelyen a Határ-nyeregig jutunk.
  • A Határ-nyeregnél a Z↺ jelzésen folytatjuk, majd három rövid szakasz: egy Z, egy jelöletlen átkötő és egy K szakasz után érkezünk vissza Fenyőgyöngyéhez.

A futás részletes leírása

Fenyőgyöngyétől a K jelzésen azonnal és folyamatosan emelkedni kezdünk. A Virágos-nyeregig végig normál földúton futunk, helyenként murvás szakaszokkal.  Indulás után előbb az aszfaltút jobb, majd a bal oldalán futunk 1,2 km-t, azután az aszfaltúton újból átkelve, jobbra a Z+ jelzésre váltunk át. Innen még egy keveset emelkedünk és utána a futás nagy része már szintben folytatódik.

A Z+-on másfél kilométert futunk, majd rátérünk a Z jelzésre, a Gückler Károly útra, ezen további 2 km-t teszünk meg a Virágos-nyeregig. Futás közben a jobb oldalon több, Óbudára, a Dunára és az északi hidakra nyíló panorámát kínáló kilátóterasz is kíséri utunkat.

A Virágos-nyereg futásunk fordítópontja is. Innen éles szögben visszafelé a S jelzésen futunk tovább, részben egynyomos ösvényen, részben normál földútön, de az eddiginél kevésbé kényelmes terepen addig, amíg az S jelzésről jobbra leválik a Gyöngyök útja segédjelzés (körben elhelyezkedő sárga pontok), innen ezen futunk a Határ-nyeregig.

A Határ-nyeregnél balra a Z↺ jelzésre, a Kecskehegyi útra térünk át, és továbbra is normál földúton emelkedni kezdünk, 600 méteren 50 métert, a legmeredekebb részén egy nagyon köves szakasszal. Nem sokkal azután, hogy az út lejteni kezd, a Z↺ jobbra tart, mi pedig egyenesen, jelzetlen úton futunk tovább, amely becsatlakozik a Z jelzésbe, amelyen balra mindössze kb. 100 m-t futunk a piknikezőhelyig és az erdészházig. Itt jobbra egy újabb jelöletlen úton kb. 200 m-t futunk, majd elérjük a K jelzést, amelyen visszaérkezünk Fenyőgyöngyéhez.

• Fenyőgyöngyéhez a Kolosy térről a 65 vagy a 65A busszal jutunk el, az azonos nevű megállónál kell leszállni, ez a kezdő- és végpont is.

• Az útvonal közvetlenül a buszmegállótól indul.

A Fenyőgyöngye buszmegállónál ingyenes, de csak 10 férőhelyes autóparkoló található. Ha itt nincs hely, a Szépvölgyi út folytatásában a jobb oldalon lehet parkolni, szintén nem fizetős.

///nussecken.linse.gründe

• Terepcipő ajánlott, mert az útvonalon több meredek és/vagy köves szakasz is vár ránk
  • Az évszaknak és az időjárásnak megfelelő öltözet
  • Nyáron, melegben minimum 0,5 liter víz
  • Tájékozódásra és a biztonság érdekében mobiltelefon
  • A navigációhoz Természetjáró app

Grundausrüstung beim Trail Running

• Bequeme Laufschuhe
  • Laufsocken
  • Trailrunning-/Laufrucksack
  • Sonnen-, Regen- und Windschutz (Hut, Sonnencreme, wasser- und winddichte Jacke/Regenschirm)

László Dr Sebesztha
22.05.2021 · Community
Kellemes élmény de forgalmas.