Start Touren Nyolcas alakú tízes a Szilfa-tisztástól

• / Az útvonalon több kerítéslétrán is átmászunk
    Foto: Rózsa Edvárd, Magyar Természetjáró Szövetség
  • / A Szilfa-tisztás modern esőfája
Közelsége, elérhetősége és a népszerű Vadaspark szomszédsága ellenére még hétvégén is kifejezetten nyugalmas budai terepfutó-útvonal. Kényelmes talaj és kevés szint jellemzi, változatos domborzatának és növényvilágának köszönhetően pedig szakaszonként eltérő táji és természeti hangulatban futhatunk.

Úttípusok

• egynyomos ösvény
  • normál földút
  • murvás út
  • aszfalt

Az erő beosztása

A kb. 200 méteres szintkülönbség kényelmes egyenletességgel oszlik el, így elegendő a távhoz szükséges ésszerű erőbeosztással tervezni.

Ajánlott időszak

Bármilyen napszakban teljesíthető. Nagyrészt erdei, árnyas futás, nyári melegben is kellemes.

Terepfutás rovatunk támogatója a Dockyard. Az útvonal ajánlója a legendás Németh Csaba, Magyarország legeredményesebb aktív terepfutója.

• Hétvégente a parkoló igencsak zsúfolt lehet, ilyenkor érdemes korábban kezdeni.
  • Ha van a navigációra alkalmas sportórád, letöltheted rá a tracket a fenti „GPX letöltése” gombbal, de ha viszel magaddal telefont, a futást a Természetjáró appban közvetlenül megnyitva navigálhatsz azzal is.

Profilbild von Edvárd Rózsa
Edvárd Rózsa
Aktualisierung: 12.05.2021

• Nedves, esős időben a kerítéslétrákon óvatosan lépkedjünk, mert a fa lépcsőfokok csúszósak lesznek, és a futócipőnk talpa is saras.

A Szilfa-tisztás melletti parkoló (317 m)
///zweig.handschuhe.begeben

A Szilfa-tisztás melletti parkoló

Wegbeschreibung

Itiner

• A parkolótól a K+/S+ jelzésű erdei úton indulunk.
  •  A Szilfa-tisztástól a P+ jekzésű úton futunk tovább.
  • A vadkerítést elérve és a kerítéslétrán átmászva a S↺ jelen folytatjuk a következő elágazásig, onnan a K+ jelzésen futunk a következő kerítésig.
  • Az újabb kerítéslétra után maradunk a K+ jelzésen, egészen a futás fordítópontjáig. Onnan a Z+ jelzésű úton futunk tovább, de a katonasírok után rátérünk a jelzetlen, nyílegyenes erdei útra, amelyen a 8-as fölső körét bezárva visszajutunk az előző kerítéslétrához.
  • A kerítés túloldalán jobbra a S↺ jelzésen ereszkedünk, majd tartunk tovább hosszan, amíg elérkezünk a S+ jelzésig, ezen folytatjuk.
  • A következő kerítéslétra után hamarosan a Szifa-tisztáshoz érünk, innen az aszfaltúton térünk vissza a parkolóhoz.

A futás részletes leírása

A parkolóból a tájékoztatótábláknál a K+/S+ erdei úton indulunk el, amelyen hamarosan megérkezünk a Szilfa-tisztás felső, északi csücskéhez, ahol az új, modern esőfa áll. Itt jobbra fordulva az enyhén emelkedő P+ erdei úton futunk tovább a vadkerítésig, és átmászunk a létrán.

A kerítés túloldalán 50 méter után elérjük a S↺ jelzést, ezen balra indulva futunk a következő elágazásig, ahol a K+ jelzésre váltunk. A széles irtáshoz érve és azon átkelve nem szemben, hanem kissé jobbra, följebb találjuk a K+ jelzés folytatását. Erdei út, előbb enyhén emelkedik, majd szintben marad – ezen folytatjuk a következő kerítésig.

Az újabb kerítéslétra után maradunk a K+ jelzésen, amely hamarosan jobbra ereszkedni kezd, majd a völgy aljára érve balra folytatódik. Ezen futunk egészen a 8-as csúcsáig, azaz a futás fordítópontjáig. Itt balra élesen visszafordulva a Z+ úton futunk tovább és nemsokára megérkezünk a három, második világháborús magyar honvéd katonasírjáig, ahonnan a fák között szép kilátás is nyílik Telki és Páty felé.

A katonasírok után a Z+ jobbra ereszkedik, de mi egyenesen futunk tovább a nyílegyenes, jelzetlen erdei úton, amelyen a 8-as fölső körét bezárva visszajutunk az előző kerítéslétrához. Az egyenes szakasz végén egy 300 méteres, egynyomos, köves rész vár ránk, majd visszaérkezünk a K+ jelzésre és azon az előbbi kerítéslétrához.

A kerítés túloldalán jobbra fordulunk és a tisztáson át az S↺ jelzésen kezdünk ereszkedni. Ez hamarosan egynyomos ösvénnyé válik, és lejjebb, a kerítés mellett haladva nagyon köves lesz.

Alul a kerítést elhagyva már újra erdei úton folytatjuk, és futunk tovább a S↺ jelzésen, majd amikor elérkezünk a S+ jelzésig, azon tovább. Hamarosan újabb kerítéslétra következik, aztán gyorsan a Szilfa-tisztás alsó végéhez érkezünk, ahol jobbra, az aszfaltúton térünk vissza a parkolóhoz.

• A Széll Kálmán térről induló 22, 222 és 22A jelzésű autóbuszokról Budakeszi határában, a Szanatórium utca megállónál kell leszállni.

• A Szanatórium utca megállótól a Budakeszi Vadaspark bejárata felé haladva kb. 15 perces sétával érhető el a futás kezdőpontja: a Szilfa-tisztás melletti parkoló.

• A Szilfa-tisztás melletti gépkocsiparkoló viszonylag tágas és ingyenes, de hétvégén könnyen megtelik.

///zweig.handschuhe.begeben

• Terepcipő ajánlott, mert az útvonalon több meredek és/vagy köves szakasz is vár ránk
  • Az évszaknak és az időjárásnak megfelelő öltözet
  • Nyáron minimum fél liter víz
  • Tájékozódásra és a biztonság érdekében mobiltelefon
  • A navigációhoz Természetjáró app

Grundausrüstung beim Trail Running

• Bequeme Laufschuhe
  • Laufsocken
  • Trailrunning-/Laufrucksack
  • Sonnen-, Regen- und Windschutz (Hut, Sonnencreme, wasser- und winddichte Jacke/Regenschirm)