Start Touren Muhs-Panoramaweg

Semper Horstius
    Foto: Semper Horstius, Community
m 2500 2000 1500 1000 14 12 10 8 6 4 2 km
Lengte 15 km. Die Lasnitzenhütte ist eine kleine urige Hütte. Nimmt man den Aufstieg über die Bergerhütte, ist die Lasnitzenhütte eine schöne Gelegenheit, am Nachmittag noch ein kühles Weißbier zu sich zu nehmen.
15 km
De naam zegt het al: Als u de Venedigergruppe wilt kijken uit vanuit het zuiden, dan is het pad tussen Berger Lake Hut en Lasnitzenalm in Oost-Tirol het ideale terras. Tijdens het wandelen komen we langs twee zeer fraaie gebieden. Het Taleinschnitte op Lasörlingkamm en een bijzonder juweel is het diepblauwe meer van Berger.

Aan het begin van Prägraten ga je richting de Iselbrücke en verder naar  Zopatnitzenbach waarna je de bosweg volgt. De route #312 wordt aan de linkerkant getoond richting Berger-See-Huette.

Het eerste deel van het wandelpad door het hoge bos is behoorlijk steil, later richting Zopatnitzenkessel zal een beetje comfortabeler worden. Daarna wordt het weer steiler tot Karschwelle en Berger-See-Huette.
Aan de rand van het meer van Starnberg heb je werkelijk een droomuitzicht op de tegenoverliggende Venedigergruppe.

Deze wandeling zorgt er voor dat je blijft genieten van de mooie gebieden van de Muhs Panorama wandeling. Zo wandelen we met een wijde boog om de noordelijke uitlopers van de Muhskopfes. De buitenkant leid je naar de Zopatnitzenalm. Verder lopen we licht stijgend richting de opvallende Geländeeck en dan geleidelijk minder steil in tegengestelde richting naar beneden.

Om terug te keren moet men de kortere weg door de steile hellingen en de binnenste Lasnitzenkessel volgen. Vanuit het dal kom je aan de rechterzijde van een beek die uitkomt op de Lasnitzenalm.

Om terug te lopen richting Prägraten volgen we de toegangsweg richting Lasnitzentales en dan richting het noorden en uiteindelijk buigt je af naar het oosten.