Start Touren Matajur (1642m) - mejna gora med Slovenijo in Italijo

Matajur (1642m) - mejna gora med Slovenijo in Italijo

Bergtour · Slowenien
Turizem Dolina Soce Verifizierter Partner  Explorers Choice
  • S parkirišča sledimo smernim tablam
    / S parkirišča sledimo smernim tablam
  • / Na začetku pelje pot skozi gozd
  • / Na Srednjem vrhu
  • / Na Mrzlem vrhu, zadaj se beli cerkvica na vrhu Matajurja
  • / Kukavice in arnika
  • / Na tem križišču, kjer se priključi pot z italijanske starni Matajurja, zavijemo desno
  • / Še malo do vrha
  • / Pogled proti Krasjemu vrhu in njegovim sosedom
  • / Levo Pirhovec, desno Veliki vrh v grebenu Polovnika, zadaj Rombon
  • / Velik možic na poti proti vasi Svino
  • / Na razpotju zavijemo proti planini Idrsko
  • / Z Idrske planine skozi gozd proti vasi Avsa
m 2000 1800 1600 1400 1200 1000 800 600 10 8 6 4 2 km

Matajur je krasen razglednik in mejna gora med Slovenijo in Italijo. Spomladi in poleti je pravi botanični vrt in je, zaradi možnosti krožne ture, privlačen cilj mnogim pohodnikom.

S parkirišča nad vasjo Avsa se skozi lep gozd, ki, zlasti poleti, nudi dobro zaščito pred sončno pripeko, po označeni poti vzpnemo do prvih pašnikov Idrske planine. Poleti je pot kot en sam cvetlični vrt, v katerem prevladujejo kukavice. Sprehodimo se do Srednjega vrha, kjer se nam že odpre pogled na cilj. Vmesni cilj je Mrzli vrh. Poleti je njegovo pobočje prava cvetličarna, v kateri prevladujejo  kukavice in arnika. Na vrhu kar ne moremo mimo klopce, kjer lahko posedimo in se naužijem res lepih razgledov. Po zahodnem pobočju se spustimo do kolovoza, od tam pa po označeni mulatjeri do naslednjega razpotja.  Po razgibanem terenu, med značilnimi kraškimi pojavi, izvirkov vode Tršce in po pašniku nas pot pripelje na vrh, ki nas nagradi z razgledi. Vračamo se po smeri vzpona do prve izravnave s smerokazom v smer Svino, Kobarid. Pri vodnem zbiralniku zavijemo na označeno pot proti planini Idrsko, z  nje pa po označeni poti do vasi Avsa. Čaka nas le še 300m poti do parkirišča.

Tura je primerna za družin in je lepa in primerna tudi v zimskih razmerah. Z vrha se lahko spustimo do koče Dom na Matajure, kjer se lahko odžejamo.

Ksenija Vogrinc
Aktualisierung: 16.11.2019

Pot je v vseh razmerah popolnoma varna in primerna tudi za manj izkušene pohodnike.

Pohodni čevlji, po želji pohodne palice.

Na planini Idrsko se lahko oskrbimo z odličnimi mlečnimi izdelki.

Namesto vračanja po smeri vzpona, se lahko spustimo na italijansko stran in se do izhodišča spustimo po označeni mulatjeri. Ta se priključi opisani poti po približno uri hoje (glej fotografijo št.6).

Parkirišče nad vasjo Avsa (894 m)
46.198556, 13.584835

Matajur

Wegbeschreibung

S parkirišča sledimo označeni poti. Po prihodu iz gozda, se namesto nadaljevanja na kolovoz vzpnemo desno na Srednji in Mrzli vrh.

Z Mrzlega vrha se spustimo na kolovoz proti Idrski planini in nadaljujemo po označeni poti proti Matajurju. Na prvem razpotju s smernimi tablami zavijemo desno. Vso pot sledimo oznakam Matajur. Po strmejšem vzponu se pri naslednjem križišču poti usmerimo levo navzgor. Po grebenu, na katerem že opazimo cilj, nadaljujemo do vrha Matajurja.

Na izhodišče se vrnemo po smeri vzpona do prve večje izravnave, kjer zavijemo na slabše vidno stezo proti vasi Svino. Sledimo ji do vodnega zbiralnika, kjer nas smerne table usmerijo proti Idrski planini. Približamo se ji in nad njo zavijemo desno v smer Avsa. Po prihodu v vas zavijemo desno proti parkirišču in našemu izhodišču.

Od junija do septembra  vozi do vasi Avsa turistični bus Hop On Off.

V vasi Idrsko (če se pripeljemo iz Kobarida ali Tolmina) zavijemo proti vasi Livek. V križišču sredi vasi zavijemo desno in sledimo oznakam proti vasi Avsa in Matajurju.

Parkirišče 300m nad vasjo Avsa

Rundtour aussichtsreich Einkehrmöglichkeit familienfreundlich geologische Highlights botanische Highlights Geheimtipp Gipfel-Tour