30 Tage Pro gratis testen Community
Start Touren Kraljica Rodica (1958 m), markantna lepotica nad Baško grapo

• / Lepotec ob poti
  • / Rododendron
m 2000 1800 1600 1400 1200 1000 8 7 6 5 4 3 2 1 km
Rodico z značilno piramidasto obliko opazimo od vsepovsod. Zasluženo jo mnogi imenujejo kraljica Rodica. S turo začnemo v čudovitem Rutarskem gozdu, končamo pa na razglednem grebenu.

Rodica je izredno razgledna gora na meji med Primorsko in Bohinjem. Je eden od bolj priljubljenih vrhov in ima veliko obiskovalcev v vseh letnih časih. Je tudi prehodni cilj na Slovenski planinski poti. Nanjo se povzpnemo z izhodišča nad vasjo Rut, ki je ena lepših vasi nad Baško grapo. Več kot polovica poti poteka po odlično ohranjeni mulatjeri skozi lep bukov gozd. Pri prehodu iz gozda na teren, ki ga krasi rušje, se nam odprejo razgledi v dolino. Poleti je tu cvetličarna v malem, s številnimi vrstami planinskega cvetja, med katerimi prevladujejo planike (očnice). Na širokem sedlu se združita planinski poti z zahoda in severa. Nadaljujemo v smeri vzhod po grebenu proti razglednem vrhu. Če imamo dovolj časa, lahko pot nadaljujemo dalje po grebenu proti Črni prsti (smer zahod) ali pa v nasprotno smer proti Voglu in planini Razor. V obeh smereh nas čakata oskrbovani koči, ki nudita tudi prenočišče.

Vožnja do izhodišča ture ni možna z avtomobili z nizkim podvozjem. Možno je parkirati ob cesti, na koncu asfaltne ceste, kak kilometer iz vasi Rut.
Profilbild von Ksenija Vogrinc
Ksenija Vogrinc
Aktualisierung: 19.08.2021

Celotna pot je ob vzponu in povratku popolnom varna.

Gre za lahko planinsko pot. Uporaba planinskih poti je na lastno odgovornost.

Lepo je nadaljevanje poti v smeri Črne prsti oz. na drugo stran proti Voglu.

Rutarski gozd nad vasjo Rut (1.141 m)
///auswanderung.prächtiger.lichter

Rodica (1958 m)

Wegbeschreibung

S parkirišča v Rutarskemu gozdu nadaljujemo po makadamski cesti, ki se občasno bolj strmo vzpne. Cesta postaja slabša in počasi preide v  večinoma kamnit kolovoz. Mimo lovske opazovalnice kmalu pridemo do razpotja, kjer nadaljujemo po označeni poti desno v smeri Rodice (pot naravnost gre proti planini Razor). Po dobro ohranjeni mulatjeri vodi pot najprej skozi lep bukov gozd, potem pa skozi rušje. Po zmerno strmi in vse bolj razgledni poti prečimo nekaj grap. Pred seboj uzremo osamljen vrh Jehelc. Ko se mu popolnoma približamo, zavije pot desno navzgor proti našemu cilju. Po grebenu se vzpnemo do križišča, kjer se nam priključi pot z Bohinjskega. Zavijemo desno navzgor na greben, ki nas po slabe pol ure vzpona pripelje na razgleden vrh. Vračamo se po isti poti.

Javnega prevoza do izhodišča ni.

Do vasi Koritnica, od koder se začne cesta vzpenjati do izhodišča nad vasjo Rut, se lahko pripeljemo iz smeri Podbrdo - Sorica  ali pa iz smeri Tolmin - Most na Soči.

Manjše parkiriišče ob poti, kakih 5 km iz vasi Rut.

///auswanderung.prächtiger.lichter

Pohodni čevlji z dobrim, profiliranim podplatom, vetrovka, saj na grebenu pogosto piha, zaščita proti soncu, dovolj tekočine.

Grundausrüstung für Bergtouren

• Ggf. Kletterhelm

Hin und zurück aussichtsreich geologische Highlights botanische Highlights Geheimtipp Gipfel-Tour Grat