Start Touren Hoogtemeterwandeling Bouillon - Rochehaut - Bouillon

• / Rotsachtig terrein bij Grande Faloises
  • / Richting de crêtes de Corbion
  • / L'Ecaillère
Deze dagwandeling van 27km en meer dan 100hm is een aaneenschakeling van verschillende beroemde uitzichtpunten. Start en aankomst aan de voet van de Middeleeuwse burcht van Bouillon!

Pont de Cordemoy, Bouillon (220 m)
///turmbau.ziege.stolz

Wegbeschreibung

De wandeling start ter hoogte van de tunnel onder de Middeleeuwse burcht. Via een brug loop je naar de andere oever (RO) van de Semois en start meteen met stevig klimwerk die je naar een uitkijktoren leiden. Je steekt de grindweg over en belandt op een aardeweg, die je via een smal pad rechts vlug verlaat. Je loopt nu op een pad dat je tot bij de Moulin de l'Epine brengt. Met de Semois links van je bereik je even later de Moulin des Rivages. Een zeer steil pad brengt je tot op het beroemde uitkijkpunt van de Tombeau du Géant. Boven, ter hoogte van de cafetaria, sla je links af en volg je kort de asfaltweg. Een zijweg rechts sla je in. Aan het einde van de wei ga je links en via een steil pad langsheen een beek daal je voorzichtig af. Aan de grindweg kruip je de berm op, zodat een bosweg bereikt wordt. Deze nagenoeg vlakke weg volgt de meander van de Semois (GR gemarkeerd) en leid je naar de Grands Faloises, waar wat hoogtemeters overwonnen worden via enkele ladders. Ter hoogte van een rotspunt draait het pad noordwaarts. Even later kom je toe in Rochehaut, aan de kerk sla je links af en loop je langsheen de point de vue over Frahan. Je duikt opnieuw het bos in en daalt (links) en daalt tot bij een loopbrug over de Semois. Je steekt de rivier over naar de linkeroever en doorkruist Frahan. Net uit de dorpskern vind je een gemarkeerd pad rechts af, dat je naar de Crêtes de Frahan brengt. Je loopt nu over de heuvelrug tot je bij een T-kruispunt met een grindweg de GR definitief verlaat. Je slaat er links af, in zuidelijke richting, en komt uiteindelijk op een asfaltweg nabij Les Croisettes. De N893 steek je behoedzaam over en je stijgt alweer naar de hoogtepunten boven de Semois: Crêtes de Corbion. Nabij het dorp van Corbion volg je kort een vlakke asfaltweg, die overgaat op halfverhard. Eens in het bos, ga je rechtsaf en kom je de merkwaardige boom Gros Hêtre tegen. De weg slingert licht stijgend naar een paalcamping, waar je aan een kruispunt recht over steekt. Je blijft op hoogte en geniet van een wijdse blik over de Semois-vallei. Wanneer je bovenop het graf van de reus staat, daal je weer af naar de Semois. Het pad langsheen de Semois brengt je terug tot bij vertrekpunt.