30 Tage Pro gratis testen Community
Start Touren Hildfeld - Hochheidehutte - Hildfeld

Hildfeld - Hochheidehutte - Hildfeld

· 2 Bewertungen · Wanderung · Sauerland
Profilbild von Rody Sandbrink
Rody Sandbrink
    Foto: Rody Sandbrink, Community
m 800 700 600 8 6 4 2 km
Start und Ziel in Hildfeld. Distanz ca. 10 km. Dauer ca. 2,5 hr. Pauze in der Hutte Scheid. Drank und Speisen am Hochheidehutte.
Het is eind oktober en de Herfst is in volle gang. Windvlagen hebben de afgelopen dagen en nachten veel bomen doen omwaaien. De miezerregen kletst zo nu en dan tegen het raam of buiten tegen ons hoofd. Maar het deert ons niet; muts op, handschoenen aan en we gaan er weer voor. _____ We starten 13.30 uur in het centrum van Hildfeld en volgen voorlopig route H3. ‘Recht zo die gaat’. _____ We passeren de Clemensberghut, maar het is te snel om al een pauze te nemen dus we gaan door. We hebben tenslotte ons eigen thermosfleske mee met warme thee en een paar bammetjes grondnootjesboter. Als je de route overigens andersom loopt, zou je bij deze hut wel mooi kunnen eindigen. _____ Na wat hoogtemeters op het asfalt, zien we om ca. 13.45 hr. Hildfeld beneden liggen. Het wordt wat minder stijl nu. Om ca. 14.00 hr. kom je bij een kruising en ga je linksaf de H3 blijven volgen over het lange afstand wandelpad Rothaarsteig tot aan schuilhut Scheid (ca. 14.20 hr.). _____ Je kent deze hut misschien nog van de vorige wandeling naar Willingen. Neem eventueel een pauze en ruim ook je rommel op die je toen bent vergeten op te ruimen. _____ De warme thee maakt veel goed, maar na een kwartier pauze krijgen wij het best koud en gaan we verder. Je volgt nog steeds route H3 richting de Hochheide. Zorg dat je de goeie weg neemt bij dit kruispunt van wegen! _____ Om ca. 15.00 hr. zien we de Hochheidehut opdoemen nadat we wind en regen op de Hochheide zelf hebben getrotseerd. Wat een bikkels zijn we weer. _____ We warmen ons op bij een Gluhwein, twee heiße Schokolade, een grote Heidelberenkasetorte en een HutteCurryWurst terwijl Vollig losgelost van Peter Schilling en Der Kommissar van Falco op de achtergrond klinkt. Het cassettebandje is hier nog dezelfde als anderhalf jaar geleden. _____ Om ca. 16.00 hr. vervolgen we onze route terug. Maar let op, we volgen nu niet meer route H3, want die gaat stijl naar beneden en met dit weer is alles behoorlijk glad van de blubber. We nemen het smalle wandelpaadje richting Niedersfeld recht tegenover de Hochheidehut; mis ‘m niet. Helaas is ook die best glad maar gelukkig wel minder stijl. Halverwege dit smalle paadje treffen we de vijf vijftigers die we zojuist ook hebben zien pauzeren in de Hochheidehut. Nu staan ze stiekem hun heupflesjes soldaat te maken; boefjes. _____ Het smalle paadje eindigt onderaan bij een asfalt parkeerplaats. Hier loop je een klein stukje naar rechts om vervolgens weer linksaf over de asfaltweg bergafwaarts te lopen.  (*) Bij het eerstvolgende wandelpaadje met het bordje “Rappelspring” ga je naar rechts om na ca. 10 meter gelijk weer naar links te gaan. Je loopt nu op een heel smal paadje parallel aan de asfaltweg. Je loopt dit smalle paadje helemaal af naar beneden tot je ook weer bij een asfalt parkeerplaats komt die aan dezelfde asfaltweg ligt. (* je zou hier dus ook langs de asfaltweg kunnen blijven lopen) _____ Je steekt de asfaltweg over en gaat bij een houten altaartje linksaf een bospad in. Volg voorlopig dit bospad en neem het tweede bospad rechts bergafwaarts. Aan het eind van dit bospad kom je op de grote asfaltweg die naar de steengroeve voert. Je gaat hier rechtsaf en even later linksaf om Hildfeld weer in te lopen. Aan het eind kom je bij de kerk van Hildfeld uit en zie je links het startpunt van deze wandelroute. ________________________________________ Groetjes, Norobrie. 22 oktober 2021

///mieten.abzüglich.siegte

///mieten.abzüglich.siegte

Grundausrüstung für Wanderungen

Martin Pronk
23.10.2021 · Community
Mooie wandeling. Leuke beschrijving zeg!