30 Tage Pro gratis testen Community
Start Touren HAUT JURA Stapdag 6 Kluizen en viaducten van Morez

HAUT JURA Stapdag 6 Kluizen en viaducten van Morez

Wanderung · Franche-Comté
Profilbild von Philip Osselaer
Philip Osselaer
Karte / HAUT JURA Stapdag 6 Kluizen en viaducten van Morez
m 1000 900 800 700 600 16 14 12 10 8 6 4 2 km
Vanuit Morbier via Le Trou Bleu en de sluizen naar Morez met zicht op de viaducten die het treintraject tussen Morez en Morbier mogelijk maken.

Bij de paal “Morbier” de N5 afdalen. Bij de paal “Les Essarts de Morbier” rechts de Route du Bief nemen gedurende 300m. In de bocht links afdalen en onder het “Viaduct du Saillard” passeren. Rechts de D126 volgen en bij “Doye Gabet” links de Senttier Botanique nemen tot “Trou Bleu”. De passerelle oversteken en links nemen, de tweede passerelle oversteken en rechts omhoog. Aan de paal “Les Pêcheurs” verder via de D126. Bij de paal “Les Essarts Morez” rechts afdraaien. Bij “L’Evalude” rechts de Rue de l’Evalude nemen. Bij “Bas de Morez” rechts en links afslaan en verder via de weg. De D69 150m volgen, eerst het pad en dan de weg beklimmen en links naar de “Belvédère de la Roche au dade” klimmen. Terugkomen naar de rotsen en links nemen.

Bij de col “Sur le Chatolet” de weg links afdalen (“Le Péage”). Rechts de Rue de Grandchavin nemen links afdraaien en de trap van het kerkhof afdalen. Naar links vertrekken via de weg die door het “Park des Chèvres” loopt. De perking en de brug oversteken naar “L’Espace Lamartine”.

Bij het rond punt “de la Poste” de Avenue Charles de Gaulle aa, de linkerkant volgen, de N5 even volgen en die oversteken. Verder richting het station, dan links richting “Bas des Frasses” en via de Chemin du Jura de industriële zone passeren. Op het eind van de weg , de stenige weg beklimmen en dan de weg links volgen “Bas des Frasses”. Bij “Les Frasses” links de weg “Route du Bief-Arroz over 800m volgen, de weg rechts opklimmen, de rivier “L’Evalude” oversteken en “Le Douillon” bereiken.

Morbier (Kerk) (820 m)
///hausarzt.interner.allumfassend

Transfert naar Morbier, 1 km ten noorden van Morez via de N5. Parkeren bij de Mairie (gemeentehuis), de kerk of de Plaçe du Crétèt bij het kerkhof.