30 Tage Pro gratis testen Community
Start Touren Hármashatárhegy - Nyék, Mátyás király kertje

Hármashatárhegy - Nyék, Mátyás király kertje

Wanderung · Dunazug-hegyvidék
Profilbild von Bendegúz Cserjés
Bendegúz Cserjés
Karte / Hármashatárhegy - Nyék, Mátyás király kertje
m 300 250 200 5 4 3 2 1 km
Rövid budapesti túra, melyet akár családok is tudnak teljesíteni. Két kilátó, két barlang, érdekes látnivalók (pl. sziklafal, amire fel lehet mászni), és a bolygatlan természet nyugalma jellemzi leginkább.
Nagyon jó, családok által teljesíthető budapesti túra. Két kilátó, két barlang, egy sziklafal, egy nagy mező, és több helyről is remek kilátás jellemzi. A túra első szakaszán kellemesen széles az út, a második felében egy keskeny, de semmiképp sem járhatatlan ösvényen kell végigjárni.

11-es busz végállomása (Nagybányai út) (278 m)
///besagt.nachmittags.hellbraun

Hűvösvölgy (villamos-végállomás

Wegbeschreibung

11-es busz végállomásától (Nagybányai út) indulunk, egyből egy kitérőt teszünk balra (zöld sáv) az Apáthy-szikláig. Onnan visszafordulunk, és visszatérünk az első elágazásig, ahol a Görgényi út keresztezése után egyből balra megyünk (zöld kör). Az útról a 3. jobboldali elágazásnál térünk jobbra egy turistajelzés nélküli ösvényre. Ha jó helyen mentünk le, becsatlakozunk a kék sávval jelzett útra, ahol balra kell menni. Itt egészen a Határnyeregig megyünk, onnan sréhen balra megyünk tovább, és egy rövid, kissé meredek ösvényen kell a hegycsúcsra felérni. Onnan egy sréhen balra kanyar után visszatérünk a kék jelzéssel ellátott útra, amelyen elmegyünk a 3. baloldali kereszteződésig. Ott balra egy vékony ösvényre, azon végigmegyünk, egy idő után becsatlakozunk a sárga jelzéses útra (jobbra) amelyen végigmenve eljutunk a Hűvösvölgy villamos-végállomásig.

A 11-es busz a Batthyány-térről indul, de megáll a Mechwart-ligetnél is, ahol át lehet szállni a 4-6 villamosról.

Legkönnyebben a Törökvész út felől megközelíthető, de kiépített parkoló a túra végpontjánál van. Tehát a legjobb, ha a túra induló -és végpontját megcseréljük ezesetben.

///besagt.nachmittags.hellbraun

Grundausrüstung für Wanderungen

mit Bahn und Bus erreichbar Von A nach B aussichtsreich familienfreundlich geologische Highlights hundefreundlich Heilklima