Start Touren Alpannonia 6. szakasz Geschriebenstein/Pass – Kőszeg

• / Panorámás szőlőhegy Rohonc felett
    Foto: Walter Laschober, Community
m 1000 900 800 700 600 500 400 300 200 100 16 14 12 10 8 6 4 2 km
Burgenland és a Dunántúl legmagasabb pontjátólKőszegig.

A közvetlenül az osztrák-magyar határon álló Írottkő-kilátónálelérjük az Alpok keleti nyúlványának utolsó magasabb pontját.Innen aztán lassacskán végleg elhagyjuk a hegyeket, ahangulatos dombos Kőszeghegyaljára érkezünk.

Praktikus segédanyagunk az alpannonia® főútvonali szakaszain, keletről nyugati, tehát fordított irányába kíséri el a túrázót útja során, és támogatja annak tervezésében. A LETÖLTHETŐ SEGÉDANYAGOK IDE KATTINTVA ÉRHETŐEK EL.

Ismerkedjen meg Kőszeggel. A városi látványosságok és programok mellett tegyen egy apró kitérőt a Bechtold István Természetvédelmi Látogatóközpont irányába, ahol a vidékre jellemző, a Kárpát-medence és az Alpok találkozásánál kialakult különleges élővilágot ismerheti meg.

Passhöhe Geschriebenstein (parkoló az Írottkő osztrák oldalán) (801 m)
///rückte.gegen.beantragen

Kőszeg történelmi kisváros központja

Wegbeschreibung

A Passhöhe nevű parkolótól, mely az56-os osztrák főút mentén fekszik, a kőzeteket bemutatótanösvény vezet fel az Írottkőre (884 m). Útközben letérhetünkaz alpannonia® piros ösvényéről Lockenhaus (Léka) felé aWW07-es osztrák túraútvonalon (7,4 km, szintcsökkenés7,4 m). Az Írottkő csúcsa a kőből épült kilátótoronnyal éppenaz osztrák-magyar határon áll. Ma már érvényes útlevéllelvagy személyi igazolvánnyal bármikor átléphetjük itt ahatárt, melynek magyar oldalán rögtön leágazik az egyikmellékútvonal Bozsok felé (5,7 km, szintcsökkenés 649 m),majd egy újabb elágazással Velem felé is. Az Írottkőtőlhegynek lefelé haladunk a Hörmann-forrás, majd a Stájer-házak irányába. A velemi mellékútvonal itt kapcsolódikbe (3,6 km, szintcsökkenés 476 m) és továbbvezet Cák,Kőszeg, Kőszegdoroszló és Lukácsháza felé. A főútvonalonhaladva továbbra is erdei utakon túrázunk (közben leágazika rattersdorfi (rőtfalvi) mellékútvonal - 3,9 km, szintcsökkenés 310 m) majd egy utolsó, rövidebb emelkedő utánmegérkezünk az Óház-kilátóhoz. Innen már nincs messze Kőszeg gyönyörű városa, ahol az alpannonia® főútvonalaelőször elhalad a természetvédelmi látogatóközpontmellett, majd a hangulatos Fő térre vezet minket, aholelérjük az alpannonia® keleti végpontját. Kőszegről mégrácsatlakozhatunk a rattersdorfi (4,4 km) és a csepregi(kb. 24 km, minimális szintemelkedés) mellékútvonalakraés tovább mehetünk Lukácsháza felé is. A teljesített túrárólalpannonia® jelvényét átveheti a kőszegi Tourinformirodában (Kőszeg, Fő tér 2.) ahol részletes információt iskap a magyarországi mellékútvonalakról és a natúrparkikikapcsolódási lehetőségekről.

///rückte.gegen.beantragen

Alapvető túrafelszerelés: zárt cipő, az évszaknak megfelelő öltözet, ivóvíz, élelem. A navigáláshoz Természetjáró/ Outdooractive app ajánlott.

Gps készülék használata esetén powerbank (hordozható akkumulátor) és töltőkábel csomagolása ajánlott.

A túra számos szakaszán tavasztól őszig magas aljnövényzet, gyakran szederindák között vezet az ösvény - ilyenkor érdemes hosszú szárú nadrágba bújni.

Etappentour aussichtsreich Einkehrmöglichkeit kulturell / historisch botanische Highlights geologische Highlights Heilklima Von A nach B